PolCard From Fiserv opracował już ponad 200 gotowych integracji systemów kasowych z terminalami

Dla firm z branż, które najczęściej korzystają z oprogramowania kasowego, PolCard from Fiserv opracował ponad 200 gotowych integracji z terminalami płatniczymi. Marka posiada również gotowe integracje ze wszystkimi modelami kas fiskalnych online. Wprowadzenie tego rozwiązania jest obowiązkiem wynikającym z przepisów, ale niesie za sobą także wiele dodatkowych korzyści dla przedsiębiorców. Dzięki temu wdrożeniu można zautomatyzować i uprościć procesy zachodzące w firmie.

fot. Shutterstock

Nowa rzeczywistość dla przedsiębiorców 

Przepisy wprowadzone 1 stycznia 2022 r., nakładają na właścicieli wielu firm obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych. Dodatkowo do 1 stycznia 2025 r. muszą oni zintegrować kasę fiskalną z terminalem płatniczym. PolCard from Fiserv to jeden z liderów liczby opracowanych integracji, który wspiera przedsiębiorców w tych zmianach. Jest w stanie wdrożyć płatności bezgotówkowe w firmie w ciągu jednego dnia roboczego od momentu podpisania umowy i zintegrować terminal płatniczy z kasą fiskalną bądź systemem kasowym. Pracownicy marki pomagają również w nauce obsługi nowego rozwiązania.

Integracja to nie tylko obowiązek

– Integracja systemu kasowego lub kasy fiskalnej z terminalem płatniczym prowadzi do lepszego doświadczenia kupującego, a w rezultacie wzmacnia przewagę konkurencyjną danej firmy. Przede wszystkim, dzięki temu rozwiązaniu kasjer czy kasjerka nie musi na terminalu wpisywać kwoty transakcji i akceptować jej. Pojawia się ona na terminalu automatycznie, po wciśnięciu na kasie lub komputerze właściwego przycisku. Słowo-klucz w tym przypadku to „automatyzacja”. Dzięki niej przyjęcie płatności bezgotówkowej staje się znacznie szybsze, a kolejki krótsze. Wartość dodaną dostrzegą też przedsiębiorcy, bo sprawniejsza obsługa to szansa na zwiększenie obrotów. Z chwilą, gdy oprogramowanie przesyła do terminala dane o wysokości kwoty do zapłaty, mamy pewność, że informacje wyświetlane na terminalu i na kasie są identyczne. Eliminujemy w ten sposób potencjalny ludzki błąd np. niewłaściwą kolejność cyfr czy liczbę wpisanych zer. Znika ryzyko, że któraś ze stron transakcji zostanie poszkodowana – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów w Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard.

Proces integracji terminala

Jak wygląda integracja kasy fiskalnej online z terminalem płatniczym? Wystarczy odpowiednio skonfigurować i połączyć urządzenia przez kabel lub bezprzewodowo (np. poprzez Bluetooth lub Wi-Fi), a cały proces odbędzie się za pośrednictwem krajowego protokołu komunikacyjnego ECR-EFT. Protokół pozwala na wymianę informacji, w szczególności tych aktywujących urządzenia płatnicze i dotyczących transakcji m.in. kwoty i statusu transakcji. Integracja systemu kasowego z terminalem płatniczym przebiega z kolei poprzez protokół komunikacyjny ECR-POS, którego właścicielem i dostawcą jest Fiserv Polska – dzięki temu przedsiębiorca zyskuje dodatkowe korzyści związane ze współpracą z marką. Połączenie urządzeń sprawia, że informacje są między nimi automatycznie przekazywane.

Dodatkowe korzyści po wdrożeniu integracji terminala z systemem kasowym

W przypadku integracji terminala PolCard from Fiserv z systemem kasowym, klient otrzymuje dostęp do wielu dodatkowych usług płatniczych. Są to takie opcje jak: DDC (Dynamic Currency Conversion), czyli płatność w rodzimej walucie karty wydanej przez zagraniczny bank, obsługa płatności BLIK czy też kartami przedpłaconymi. Wielu mniejszych przedsiębiorców może skorzystać z usługi multimerchant, polegającej na użytkowaniu jednego urządzenia przez kilka osób prowadzących osobne działalności w jednym lokalu – współdzielenie terminala minimalizuje koszty. Ta usługa jest bardzo często wykorzystywana np. w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych. Pozwala rozdzielić środki z poszczególnych transakcji na różne konta w różnych bankach.

Trend na płatności bezgotówkowe wciąż rośnie

Według badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” zaprezentowanego przez Warszawski Instytut Bankowości, blisko 65 proc. Polaków używa karty płatniczej podczas zakupów. Wzrasta również liczba osób, które uważają, że rozwój tej możliwości w Polsce powinien przyspieszyć – jest to zdanie 36 proc. respondentów, czyli aż o 10 p. p. więcej niż w 2020 r. Badania pokazują, że trend płacenia bezgotówkowo wciąż rośnie. W PolCard from Fiserv trwa kampania „PrzyGotuj firmę na zmieniający się świat”, w ramach której marka pomaga przedsiębiorcom wdrożyć płatności bezgotówkowe oraz dostosować się do nowych przepisów i oczekiwań konsumentów na bardzo korzystnych warunkach. Poza urządzeniami płatniczymi, właściciele firm mogą skorzystać z dodatkowego wsparcia, które zapewnia opiekun klienta oraz helpdesk 24/7, platforma OnePortal24 umożliwiająca stały i szybki dostęp do wszystkich danych o transakcjach oraz ekspresowa pożyczka bez udziału banku.

Źródło: PolCard From Fiserv