Europa zainicjowała tegoroczną edycję akcji informacyjnej, „Polisa na dobry urlop”, pod patronatem Polskiej Izby Ubezpieczeń i Polskiej Izby Turystyki.
Ma ona na celu podnoszenie wiedzy klientów w zakresie ubezpieczeń turystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem świadomości warunków ochrony posiadanego ubezpieczenia. W związku z tym do blisko 3 tys. biur podróży trafią plakaty, promujące ubezpieczenia turystyczne.
– Polacy nie przywiązują zbyt dużej wagi do zakresu posiadanych podczas urlopów ubezpieczeń. Ogólne warunki ubezpieczeń turystycznych czyta dokładnie zaledwie około 30 proc. kupujących polisy. Aż 86 proc. z osób, które słyszały o Europejskiej Karcie Ubezpieczenia Zdrowotnego nigdy nie sprawdzało zakresu ubezpieczenia, jakie ta karta daje. Dla nas to sygnał, że o konieczności świadomego ubezpieczania się w turystyce należy mówić jeszcze częściej – wskazuje Jan Grzegorz Prądzyński, prezes PIU.
Podczas zagranicznych wyjazdów zorganizowanych dodatkowe ubezpieczenie zamierza wykupić 18 proc. badanych. Natomiast przy wyjazdach indywidualnych, przygotowywanych na własną rękę, polisę wykupuje tylko 57 proc. Ubezpieczenie w podróżach kupowane jest głównie „na wszelki wypadek”. Świadomość zwiększonego ryzyka – choroba, sport, wyjazd z dziećmi – zwiększa skłonność do ubezpieczania się.
Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń