Polisa zależy od stanu konta

Spośród większych banków polisy assistance do prowadzonych rachunków dodają m.in. Pekao SA, Kredyt Bank i Lukas Bank. Przy czym w każdym wypadku nie wszyscy klienci są traktowani równo. Na przykład w Lukas Banku bezpłatny pakiet ubezpieczeń assistance przysługuje tylko posiadaczom lub współposiadaczom e-Konta PRO lub Konta Wygodnego. Posiadacze zwykłego e-Konta nie mogą już liczyć na taką polisę.

Pakiet usług dla klientów Lukas Banku nie jest zbyt szeroki, bo obejmuje tylko informację medyczną i domowy serwis techniczny. Pierwsza opcja pozwala dowiedzieć się m.in., gdzie można znaleźć pomoc medyczną czy jak zażywać dany lek. Druga gwarantuje pokrycie kosztów robocizny do 300 zł specjalisty, który naprawi sprzęt AGD/RTV czy wizytę np. ślusarza, hydraulika lub stolarza.

Zamożniejsi klienci banku mogą liczyć na pomoc lekarza nawet w domu. Mniej zasobni, tylko wtedy, gdy zachorują 50 kilometrów od domu.

Podobnie jest w Kredyt Banku. Tu posiadacze podstawowego Ekstrakonta S, muszą zadowolić się gratisową ofertą ubezpieczenia NNW. Pakiet assistance otrzymują posiadacze kont Profit i VIP. Różny jest jednak zakres takiej polisy. Na przykład standardem jest gwarancja pomocy w razie awarii pojazdu. Koszty naprawy lub holowania nie mogą przekroczyć 500 zł. Dodatkowo posiadacze konta VIP mogą liczyć na pokrycie kosztów zakwaterowania lub wynajmu pojazdu zastępczego do 1000 zł, jeśli naprawa nie może odbyć się w ciągu 48 godzin. Podobnie jest w przypadku pomocy medycznej. Posiadacze obu rodzajów kont mają np. gwarancję pokrycia kosztów dwóch wizyt lekarza pierwszego kontaktu rocznie. Różnica polega na tym, że właściciel konta Profit otrzyma taką pomoc, tylko jesli wypadek lub choroba zdarzy mu się powyżej 50 km od miejsca zamieszkania. Posiadacz konta VIP może na nią liczyć w każdym miejscu w Polsce, a więc również będąc w domu. Tylko ta grupa może też liczyć na pomoc w miejscu zamieszkania. Polisa gwarantuje pokrycie kosztów robocizny do 300 zł specjalistów od naprawy sprzętu AGD/RTV (jedna interwencja rocznie) lub innych specjalności (elektryk, ślusarz, szklarz – dwie interwencje rocznie). Posiadacze konta Profit muszą sobie radzić sami – czytamy w „Gazecie Prawnej”.