Po polisę chroniącą wyświetlacz najchętniej sięgają posiadacze telefonów Samsung i iPhone

Flagowce – to najchętniej ubezpieczane telefony przez klientów aplikacji mobilnej Screenity. Po polisę chroniącą wyświetlacz sięgają także właściciele urządzeń ze średniej i niższej półki cenowej.

Rok temu – w styczniu 2018 roku – Grupa Ubezpieczeniowa Europa wprowadziła na rynek aplikację mobilną Screenity, dzięki której w prosty sposób można ubezpieczyć wyświetlacz telefonu. Jak wynika z danych ubezpieczyciela, na zakup tej polisy najczęściej decydują się właściciele smartfonów Samsung oraz iPhone. Ponad 60 proc. ubezpieczonych w ubiegłym roku telefonów to właśnie urządzenia tych dwóch marek. Trzecią pod względem popularności marką jest Huawei (wraz z submarką Honor), a tuż za podium uplasowały się smartfony Xiaomi. Samsung, Huawei, Xiaomi i iPhone to najczęściej kupowane obecnie telefony w Polsce.

Najchętniej po ubezpieczenie sięgają użytkownicy droższych modeli telefonów. Najpopularniejszymi dla poszczególnych marek urządzeniami, których ekrany zostały objęte ochroną są: Samsung S8 (jest to jednocześnie najczęściej ubezpieczany smartfon w Screenity), iPhone X oraz Huawei Mate 20 Pro. Nieco inaczej wygląda pod tym względem portfel chronionych telefonów Xiaomi, w którym największy udział ma Redmi Note 5. To aparat ze średniej półki cenowej, który można kupić obecnie już za mniej niż tysiąc złotych.

Screenity chroni nie tylko urządzenia popularnych marek. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na zakup ubezpieczenia wyświetlacza zdecydowali się także posiadacze telefonów takich producentów jak np.: Doogee, Gome, myPhone, Blu czy Oukitel. To, co łączy te urządzenia to niska cena, która często nie przekracza 500 zł. Z drugiej strony w portfelu Screenity są także telefony OnePlus czy Google Pixel, które są przeznaczone dla bardziej wymagającej klientów, poszukujących rozwiązań technologicznych z najwyższej półki.

W 2018 roku liczba klientów, którzy decydowali się na zakup Screenity, rosła z kwartału na kwartał, osiągając rekordową dynamikę w ostatnich miesiącach roku. Czwarty kwartał przyniósł blisko połowę rocznej sprzedaży ubezpieczenia. To dobry prognostyk na 2019 rok. Wyniki za pierwszą połowę stycznia tego roku pokazują, że sprzedaż Screenity nadal rośnie i w tym miesiącu może paść kolejny rekord w liczbie pozyskanych klientów.

Ubezpieczyciel zamierza dalej rozwijać aplikację Screenity. Zebrane doświadczenia zostaną przeanalizowane, a na ich podstawie Europa wprowadzi zmiany, których celem będzie jeszcze lepsze dostosowanie produktu do potrzeb klientów.

Do tej pory firma objęła ochroną około 1 mln urządzeń. Z jej danych wynika, że ponad 80 proc. przypadków uszkodzenia telefonów komórkowych to stłuczenie lub zbicie wyświetlacza. Remedium na te szkody jest ubezpieczenie Screenity, które zapewnia naprawę lub wymianę pękniętego ekranu. Cena polisy – w zależności od wybranej opcji – wynosi 9,99 zł miesięcznie lub 108 zł przy płatności jednorazowej za rok ochrony. Wartość sumy ubezpieczenia to tysiąc złotych (1000 zł).

Autor: Grupa Europa