Klienci db Marketu Ubezpieczeniowego, prowadzonego we współpracy Deutsche Bank PBC z multiagencją ubezpieczeniową Blue Media S.A., jako jedni z pierwszych w Polsce mogą dokonać zakupu polis potwierdzanych przez agenta przy użyciu podpisu elektronicznego.
Zastosowanie podpisu elektronicznego stanowi dodatkowe ułatwienie przy zakupie polis w ramach internetowego db Marketu Ubezpieczeniowego, prowadzonego we współpracy Deutsche Bank PBC i multiagencji Blue Media S.A., który dostępny jest pod adresem: www.ubezpieczenia.db-pbc.pl. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych, które dotychczas – po przesłaniu dokumentu w wersji elektronicznej na wskazany przez klienta adres e-mail – były również dostarczane pocztą tradycyjną, z odręcznym podpisem uprawnionego pracownika multiagencji.
Obecnie, dzięki zastosowaniu kwalifikowanego podpisu, proces porównania ofert wszystkich rodzajów polis ubezpieczeniowych i zakupu najkorzystniejszej z nich może już w całości odbywać się przez Internet. Opłacona szybkim przelewem polisa, potwierdzona przez agenta podpisem elektronicznym, obowiązuje – z zachowaniem ustalonego terminu ochrony ubezpieczeniowej – od razu po jej otrzymaniu przez klienta na wskazany adres e-mail.
Wdrożone rozwiązanie jest zgodne ze wszystkimi standardami dotyczącymi stosowania e-podpisu, stanowiskiem Ministerstwa Finansów, Komisji Nadzoru Finansowego i Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Autentyczność elektronicznego podpisu można sprawdzić korzystając z programu „Szafir” Krajowej Izby Rozliczeniowej: http://www.kir.com.pl/intranet/explorator/main.php?do=getFile&noreferer=1&object=337829.
Źródło: Deutsche Bank PBC