Połowa intenautów podejmuje decyzję zakupową na podstawie opinii z sieci

Aż 82% internautów spotkało się z opiniami innych użytkowników na temat marek, produktów i usług, które kupili lub o których słyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie na aukcjach i w sklepach internetowych wyprzedzając porównywarki cen i pozostawiając w tyle fora i listy dyskusyjne, portale społecznościowe czy blogi. O roli tych informacji w procesie zakupowym stanowi fakt, że 67% internautów trafia na opinie na temat produktów w momencie planowania zakupu. Ponad połowa z nich uznała, że informacje te są pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.

Pełne wyniki badania zostaną upublicznione podczas konferencja 2nd IMM, która odbędzie się w styczniu 2008 w Spale. Informacje zawarte w raporcie będą punktem wyjścia do dwudniowej dyskusji na temat strategii marketingu interaktywnego skierowanego do aktywnych internautów – PROSUMENTÓW. Zaprezentowane studia przypadków pozwolą uczestnikom odpowiedzieć na kluczowe dla marketerów pytania:

gdzie i jak szukać Prosumentów?

jak spowodować aby Prosument wybrał naszą markę?

jak uczynić Prosumenta lojalnym użytkownikiem?

Ponadto uczestnicy konferencji będą mogli wziąć udział w fakultatywnych, interaktywnych warsztatach dotyczących planowaniu kampanii reklamowych w Internecie oraz dotyczących zarządzania projektami e-marketingowymi.

Program merytoryczny 2nd IMM został opracowany przez Grupę Interaktywną działającą w ramach Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Współorganizatorem konferencji jest firma IDG Poland.

Partnerami medialnymi konferencji są: miesięcznik Brief, BizOn Media, Gadu-Gadu, gazeta.pl, interia.pl, Mediarun, o2.pl, Puls Biznesu oraz Radio PIN.

Więcej informacji o 2nd IMM na stronie: www.intercativemarketingmeeting.pl