Polscy przedsiębiorcy w końcu zaczną ćwierkać

25. marca ponad 140 polskich przedstawicieli firm zebrało się w krakowskim Hotelu Park Inn na konferencji „Firma z plusem” czyli jak efektywnie wykorzystać Internet do promowania swojej firmy. Praktycznych porad udzielali: Marcin Osman, Eryk Orłowski oraz duet Allegro: Sławomir Rajch z Mariuszem Wesołowskim.

Marcin Osman, CEO Someday Interactive oraz współorganizator przedsięwzięcia (wraz z Biurem Plus Kraków), sprowokował do dyskusji na temat obecności polskich przedsiębiorców w internecie. Przedstawił możliwości działań w sieci, opowiedział o sile konsolidacji różnych e-narzędzi, które dostarcza nam sfera social media. Skonfrontował korzyści promowania swojej firmy w klasycznych mediach z bardziej skutecznymi (i często tańszymi) rozwiązaniami, które oferuje Internet.

Eryk Orłowski, maestro użyteczności (z Offline.pl), wprowadził w temat usability i user experience. Rozpoczął od objaśniania podstawowych pojęć i wyraźnie zaakcentował różnice zachodzące między nimi. Opowiadał o projektowaniu doświadczeń klientów, odbiorców stron www i produktów. Uświadamiał jak istotną rolę odgrywa architektura informacji publikowanych w sieci i jak ważne jest indywidualne podejście do użytkownika, który ma kontakt z naszymi produktami nie tylko on-line, ale i w realu.

Z e-commerce jest jak z seksem oralnym- każdy polizał, ale nie każdy się do tego przyznaje”– powiedział Sławomir Rajch. Ten odważny i nieco prowokacyjny komentarz doskonale oddaje kondycję polskiego podejścia do sprzedaży w sieci. Ekscentryczny duet Allegro czyli Sławomir Rajch (Kulturoznawca) oraz Mariusz Wesołowski (Teoretyk literatury) w zabawny sposób edukowali uczestników w zakresie handlu w sieci. Podczas konferencji ogłosili koniec kryzysu. Opierając się na badaniach udowodnili prosperity branży e-commerce. Ponadto poddali analizie unikatowe i zupełnie zjawiskowe aukcje kryjące się na Allegro w kategorii: pozostałe.

Olbrzymie zainteresowanie konferencją, aktywny udział uczestników są najlepszym dowodem na to, że polscy przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać nowe formy kontaktu w Internecie- podsumowuje Dorota Korczyk (Someday Interactive), koordynatorka projektu. Jednak wciąż konieczne jest podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych i dedykowanych właśnie tej grupie użytkowników. Konferencja „Firma z plusem” jest doskonałym krokiem ku otwarciu się polskich przedsiębiorców na wachlarz możliwości działań za pośrednictwem wirtualnych narzędzi. Wszystko wskazuje na to, że firmy pójdą za przykładem polskich polityków i w końcu przemówią nie tylko na blogach, ale i mikroblogach (Twitterze oraz Blipie). Ćwierkają już (to twitt – ang. ćwierkać, świergolić) m.in. Radosław Sikorski, Barack Obama, nawet Lech Wałęsa.

Źródło: Someday Interactive