Polska najdynamiczniejszym rynkiem zagranicznym w sprzedaży sieci Germanos

Wyniki osiągnięte w Polsce (Germanos Polska i G.T.I) stanowią 39% całkowitych przychodów Grupy Germanos z rynków zagranicznych. Filie zagraniczne mają znaczący udział w obrotach Grupy, osiągając 201 mln Euro, co daje 27,5% wszystkich wspólnych przychodów.

„Nasze wyniki finansowe za 9 miesięcy 2005 roku odzwierciedlają nasz stały rozwój w Polsce. Wierzymy, że nasze działania w Polsce będą kontynuowane, zaś celem będzie jeszcze większe umocnienie naszej pozycji na detalicznym rynku telefonów komórkowych.” – podkreśla John Karagiannis, CEO, Grupa GERMANOS.

Obecnie GERMANOS działa w sieci ponad 330 sklepów, z których ponad 118 oferuje usługi sieci IDEA za pośrednictwem G.T.I, zaś reszta oferuje usługi sieci ERA poprzez Germanos Polska.

Grupa GERMANOS działa poprzez 910 sklepów w 7 krajach (Polska, Grecja, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Macedonia i Ukraina), świadcząc usługi dla 150.000 klientom dziennie.

WYBRANE WYNIKI FINANSOWE GRUPY GERMANOS ZA 9 MIESIĘCY 2005 ROKU

Zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Raportów Finansowych (I.F.R.S. – International Financial Reporting Standards)

• Obroty 701 mln Euro (+16,9%)

• EBIDTA 66,8 mln Euro (+13,7%)

• Zysk netto 46,5 mln Euro (+17,6%)

Wyniki wspólnej sprzedaży Grupy Germanio plasują się na poziomie 700,9 mln Euro, co daje wzrost o 16,9%. Należy podkreślić znaczący udział firm zagranicznych w sprzedaży. Zagraniczne filie osiągnęły sprzedaż na poziomie 201 mln Euro, co stanowi udział

w wysokości 27,5% w sprzedaży całkowitej, przy czym udział ten w roku 2004 wynosił 19%.

Zgodnie z analizami sprzedaży znaczący wzrost zanotowano w zakresie dochodów z opłat za połączenia – wyniósł on 51,1 mln Euro, notując wzrost o 23,1%. Ponadto dochody ze sprzedaży telefonów komórkowych wzrosły o 20%, osiągając 61 mln Euro. Podobny trend można zauważyć w zakresie dochodów ze sprzedaży urządzeń cyfrowych – wartość 53,7 mln Euro (+20%).

Sprzedaż w ramach przemysłowej działalności Grupy w znaczący sposób przyczyniły się do wzrostu o 12 % w porównaniu do roku 2004 (40 mln Euro w 2004r. ).

Dochody z dystrybucji produktów konsumpcyjnych (działalność hurtowa) przyniosła wzrost 32,7% przy sprzedaży wynoszącej 258,2 mln Euro.

EBIDTA również wzrosła o 13,7%, osiągając wartość 66,8 mln Euro.

Zysk netto Grupy wyniósł 46,5 mln Euro, co daje wzrost o 17,6% i odzwierciedla gwałtowny rozwój Grupy.

Wyniki finansowe firmy matki GERMANOS SA świadczą o podobnej tendencji wzrostowej, przy sprzedaży wynoszącej 521 mln Euro i wzroście o 10,5%, podczas gdy EBIDTA wynosi 57,9 mln Euro, co daje wzrost o 8%. Zysk netto wyniósł 39,8 mln Euro, notując wzrost o 14,5%.

Warto zauważyć, że wspólne zyski netto Grupy zawierają również zyski HDFS, które

w bieżących 9 miesiącach osiągnęły 8 mln Euro (udział procentowy 24,67%), w porównaniu do 9,5 mln Euro w odpowiadającym okresie 2004 roku. Ten spadek wynika z faktu, iż EFSIMON SYLLOGES (Olympic Products) nie partycypuje w całkowitych wynikach HDFS. Konkludując, zyski Grupy zawierają 2,8 mln Euro z 20% udziału GERMANOS

w UNITEL’u, który jest operatorem telefonii komórkowej w Uzbekistanie.

Komentując wyniki finansowe Grupy, CEO John Karagiannis zauważył: – „Na tym szczególnie konkurencyjnym rynku GERMANOS wypadł bardzo pozytywnie ze swoimi całkowitymi wynikami, zaś udziały rynkowe w Grecji i za granicą nieustannie rosną. Po 9 miesiącach 2005 roku, mając jak najlepsze perspektywy dla Grupy i jej filii, możemy spodziewać się wzrostu naszych wyników, lecz zawsze w kontekście konserwatywnego podejścia. Tak więc oczekujemy wzrostu sprzedaży o około 17%, przy wzroście Zysku za Udział (EPS – Earnings Per Share) o około 15%. W latach 2005-2007 spełnimy nasze wstępne przewidywania, które zakładały wzrost sprzedaży na poziomie 15-17%, przy wzroście zysku za udział na poziomie 13-15%.”