Wyniki osiągnięte w 2005 roku są najwyższymi jakie dotychczas zanotowała Grupa Germanos podczas 5 lat swojej działalności na rynku polskim. Wskaźnik Ebitda w 2005 roku wyniósł 3,9 miliona Euro pozycjonując Polskę jako jeden z najbardziej dynamicznych rynków w Grupie Germanos w Europie.
2005 rok był wyjątkowy w historii działalności firmy w Polsce. Jesteśmy przekonani, że Polska stanowi jeden z najbardziej dynamicznych i obiecujących rynków dla Grupy Germanos. W tym okresie zrealizowaliśmy nasze plany, zwiększając przychody i zyski dla Grupy. W dalszym okresie zamierzamy wzmocnić naszą pozycję względem konkurencji i kontynuować wzrost sprzedaży na równie wysokim poziomie w celu osiągnięcia bardzo dobrych wyników finansowych. – podkreślił John Karagiannis, Dyrektor Generalny Germanos Group.
Obecnie Polska (działające firmy Germanos Polska i G.T.I.) stanowi bardzo istotny element całkowitej, międzynarodowej struktury sprzedaży Grupy Germanos, która w naszym kraju posiada 1/3 całkowitej liczny salonów sprzedaży (ponad 330 punktów). Ponad 120 punktów stanowią placówki firmy GTI, współpracującej z siecią Orange a reszta należy do Germanos Polska, współpracującej z siecią ERA.
Grupa Germanos posiada swoją siedzibę w Grecji (Atenach) jest wiodącą siecią sprzedaży detalicznej telefonów komórkowych i akcesoriów w Europie Centralnej i Południowo-Wschodniej. Grupa posiada 930 sklepów w 7 krajach, w których z usługi sieci korzysta dziennie 150.000 klientów. W ofercie Grupy Germanos znajdują się również usługi produkcji
i sprzedaży zintegrowanych systemów energetycznych oraz baterii specjalistycznych.
Plany Grupy Germanos międzynarodowego rozwoju działalności zostały w 2005 roku zrealizowane i przyniosły bardzo pozytywne wyniki. Jak wynika z przedstawionych danych, sprzedaż zagranicznych spółek Grupy sięgnęła poziomu ponad 300 milionów Euro, co stanowi ponad 30% całkowitej wartości sprzedaży Grupy Germanos w 2005 roku. W 2004 roku wskaźnik ten wynosił 20%.
Pozycja Polski na tle pozostałych rynków jest wyjątkowa i należy podkreślić dynamiczny wzrost sprzedaży (93,7%), i osiągnięty wynik na poziomie ponad 110 milionów Euro. To potwierdza bardzo silną pozycję Polski w strukturze sprzedaży międzynarodowej grupy Germanos.
W Rumunii wzrost sprzedaży osiągnął poziom 60% (sprzedaż na poziomie 97,9 milionów Euro), w Bułgarii wskaźnik ten osiągnął poziom 37% (sprzedaż na poziomie 56 milionów Euro), Fyrom (Macedonia) – 28,9% (sprzedaż 11,6 milionów Euro).
Na uwagę zasługuje również działalność Grupy Germanos na Ukrainie (wzrost sprzedaży z 1,1 miliona Euro w 2004 do 15,1 miliona Euro w 2005).