Zaawansowane rozmowy z przedstawicielami agencji rządowych z Bliskiego Wschodu, kilkaset nowych kontaktów biznesowych, a przede wszystkim premiera supernowoczesnego urządzenia do płatności okiem eyePOS 2.0 – to efekty obecności wrocławskiej spółki PayEye na największych technologicznych targach Gitex Technology Week w Dubaju.
Promocja polskiej płatności w Dubaju przez PayEye, to jeden z elementów strategicznej ekspansji przy współfinansowaniu i zaangażowaniu środków własnych oraz wsparcia z projektu „Go to Brand” Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
PayEye to fintech z Wrocławia, o globalnym potencjale, który płatność okiem realizuje już z sukcesem pilotażowo we Wrocławiu, a w kolejnych etapach udostępniać będzie ten innowacyjny projekt w całej Polsce, Europie i na świecie.
– Lepszego miejsca na prezentację naszego najnowszego urządzenia do płatności okiem nie mogliśmy sobie wyobrazić. Gitex oraz kraje Zjednoczonych Emiratów Arabskich są wręcz nasycone nowymi technologiami i chcą ich więcej – wyjaśnia Krystian Kulczycki, prezes PayEye.
Stoisko pionierów płatności okiem, zlokalizowane w Dubai World Trade Centre, było przez wszystkie kongresowe dni wręcz oblegane. Gości z całego globu nie tylko przyciągała innowacyjna płatność okiem, ale też multimedialne stoisko zbudowane w kształcie ledowej wieży. Nietuzinkowy był sam wygląd, ale i kontent jaki prezentowany był na wyróżniającym się na tle innych wystawców stoisku.
– Dubaj to stolica światowego „naj”, a nasz projekt idealnie się wpisał w obecne trendy i śmiało mogę powiedzieć, że przez większość został okrzyknięty jednym z najciekawszych na całym Gitexie. To nas ogromnie cieszy, tym bardziej, że płatności przyszłości to te biometryczne, które w perspektywie najbliższych lat staną się tak naturalne i tak powszechne jak dzisiaj zbliżeniowe. Biometria to kolejny krok w ich rozwoju, kolejny i ostatni, który przez najbliższe długie lata będzie rozwijany – dodaje Daniel Jarząb, członek zarządu PayEye.
Przedstawiciele PayEye są już w procesach negocjacyjnych i rozmowach nie tylko z biznesem ale również z przedstawicielami agend rządowych państw z Bliskiego Wschodu.
– Rozmowy wciąż trwają ale śmiało możemy powiedzieć, że pytanie nie brzmi „czy”, ale „kiedy” – przyznają w PayEye.
W Dubaju swoją prezentację miał najnowszy terminal płatniczy opracowany przez PayEye – eyePOS 2.0. Urządzenie powstało w odpowiedzi na potrzebę szybkiej, bezpiecznej i intuicyjnej płatności okiem. Przy jego opracowywaniu wzięto pod uwagę doświadczenia partnerów i użytkowników, które są wynikiem wielomiesięcznych testów oraz pozytywnych doświadczeń zbieranych podczas pilotażu 1.0, realizowanego w ponad 150 miejscach we Wrocławiu.
Nowy eyePOS zapewnia szybką identyfikację, wyposażony został w nowe kamery, nowy system i procesor, a także automatycznie dopasowuje się do warunków oświetleniowych. Nowe urządzenie, to również fuzja biometrii – do najbezpieczniejszej identyfikacji oka, dołącza weryfikacja twarzy. Dzięki temu ma być przyjaźniej dla użytkownika a przede wszystkim dzięki połączeniu oka i twarzy PayEye przygotowuje się do wejścia ze swoim rozwiązaniem do e-commerce. Całość dopełni nowa aplikacja mobilna, która sprawi, że do świata PayEye będzie można dołączyć jeszcze szybciej – dzięki krótkiej ścieżce rejestracji, oddaniu wzorca biometrycznego na smartfonie oraz podpięciu karty.
– Sprawdzamy i testujemy cały czas nasze rozwiązanie, ale też przede wszystkimi słuchamy merchantów i użytkowników. To właśnie dlatego wprowadzamy nowości związane z naszą płatnością okiem – tłumaczy Radosław Ruda, członek zarządu PayEye.
Oprócz pilotażu planowanego w krajach ZEA, wkrótce we Wrocławiu ma się rozpocząć pilotaż 2.0, w którym wykorzystane zostanę premierowe eyePOSy 2.0. Tym samym do finiszu zbliża się pierwsza części pilotażu PayEye we Wrocławiu.
Źródło: PayEye