Polska społeczność walut cyfrowych chce edukować swoich nowych członków

Polska społeczność kryptowalut odpowiada Narodowemu Bankowi Polskiemu i Komisji Nadzoru Finansowego na ich działania dotyczące ostrzegania Polaków przed walutami cyfrowymi. W odpowiedzi na dotychczasowe akcje obu instytucji, przygotowała portal edukujący o kryptowalutach dla nowicjuszy.

Od pewnego czasu w polskiej telewizji publicznej pojawia się reklama „A kim ty będziesz, kiedy bańka pęknie?”, która przedstawia nam osobę inwestora grającego na rynku walut cyfrowych. Spot sugeruje, że na rynku kryptowalut mamy obecnie dużą bańkę spekulacyjną, która wkrótce pęknie, zaś jego bohater zostanie z niczym.

diy13, YAY Foto

Produkcja jest częścią kampanii społecznej sponsorowanej przez KNF i ma ostrzegać Polaków przed inwestowaniem w bitcoina i jemu pochodne. Półminutowy filmik wywołał sporo kontrowersji wśród członków społeczności Blockchain i kryptowalut. Jej część postanowiła na niego odpowiedzieć, przygotowując nowy portal edukacyjny dla osób od niedawna interesujących się wyżej wymienioną tematyką.

„Edukacja i komunikacja – za tymi słowami kryje się nasza przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Te dwa słowa są kluczowe dla rozwoju polskiej gospodarki i nas wszystkich, dlatego zdecydowaliśmy zebrać najważniejszą wiedzę w jednym miejscu aby pomóc nowym osobom zainteresowanym tematem oraz rządzącym w zrozumieniu blockchain, kryptowalut (walut cyfrowych) i nowych technologii.” – taka idea przyświeca inicjatorom akcji Poznaj Kryptowaluty. W ramach swoich działań przygotowali portal www.poznajkryptowaluty.com, na którym przybliżają tematykę Bitcoina oraz innych kryptowalut, Blockchaina, ICO i przede wszystkim prezentują, jak ową nową technologię wita i wdraża dziś świat.

Skąd pomysł na portal? „Świat kryptowalut, blockchain i innych nowych technologii rozwija się w zawrotnym tempie, dlatego trudno nadążyć za ciągłymi zmianami (które na bieżąco monitorujemy). Na przykład informacje zawarte w pierwszej kampanii KNF i NBP (koszt ponad 130 tys zł), która odbyła się w grudniu 2017r są zupełnie nieaktualne.  Zbliżająca się druga kampania będzie kosztować podatników ponad 500 tys. zł netto dlatego dla dobra Polaków, uzupełnimy ją i przedstawimy tak, by nikt nie stracił szansy na lepszą, zdecentralizowaną przyszłość.” – tłumaczą twórcy.

Inicjatorami i organizatorami akcji są osoby, które dały się już poznać polskiej (i zagranicznej społeczności Bitcoin): Daria Gaca (Krypto Jam S.A.), Piotr Bień (Izba Gospodarcza Blockchain i Nowych Technologii), Rafał Kiełbus (Polskie Stowarzyszenie Bitcoin), Daniel Haczyk (Cyfrowa Ekonomia), Jacek Walewski (Polskie Stowarzyszenie Bitcoin) i Marcin Szydłowski (kanał YouTube Mike Satoshi o tematyce kryptowalut). Akcję objęły patronatem: giełda BitBay, Polskie Stowarzyszenie Bitcoin, Dash, portale CyfrowaEkonomia.pl, Comparic.pl, Trader’s Area, Bitcan, Mike Satoshi, Bitcoin-online.pl, Aligato, Bitcoinpl.org i CryptoEdge.eu.

Autorzy zapewniają, że portal będzie rozwijany.

Źródło: www.poznajkryptowaluty.com