Polski hydraulik w kampanii Panoramy Firm

Firma Eniro, wydawca Panoramy Firm, wykorzystała wizerunek słynnego „polskiego hydraulika” oraz „polskiej pielęgniarki”. Sympatyczny hydraulik i uśmiechnięta pielęgniarka zrobili furorę w Europie jako bohaterowie prowadzonej przez Polską Organizację Turystyczną kampanii, która promowała turystyczne walory naszego kraju. Przy okazji ich zdjęcia stały się inteligentną i dowcipną odpowiedzią na obawy Europy przed napływem konkurencyjnej siły roboczej z nowo przyjętych do Unii krajów min. z Polski.

Zdecydowaliśmy się na umieszczenie w reklamach „polskiego hydraulika” oraz „polskiej pielęgniarki”, bo pomysł ten do tej pory był szerzej znany poza Polską, a przecież zasługuje na promowanie także w kraju. Nie przypominam sobie żadnej podobnej akcji, która promuje Polskę, a także polskie usługi i firmy w tak przemyślany, a jednocześnie dowcipny sposób. Poza tym na reklamach pokazujemy usługi, które należą do najczęściej szukanych w Panoramie Firm – branże „Hydrauliczne usługi” i „Lekarze”. To dodatkowo wzmacnia wiarygodność przekazu – komentuje Wojciech Komosa, Kierownik Komunikacji w Eniro.

Firma eksponuje także Złoty Laur Klienta 2005 – nagrodę przyznaną w plebiscycie Przeglądu Gospodarczego Panoramie Firm jako „najlepszej książce telefonicznej” w Polsce.

Akcja jest ogólnopolska i będzie trwała przez cały 2006 rok, wspierając dystrybucję Panoramy Firm i sprzedaż ogłoszeń do produktów Eniro. Nowe reklamy Panoramy Firm pojawią się na outdoorze, w prasie, a także w radio i Internecie. W kampania billboardowej wykorzystujemy tablice 6×3, 5×2, mobile oraz nośniki premium na 10 największych rynkach (backlity, reklamy wielkoformatowe). Łącznie ponad 300 nośników. Kreacją i zakupem mediów zajmuje się Dział Komunikacji Eniro Polska.