Polski rynek outsorcingu samochodów służbowych – raport Keralla Research

W Polsce przedsiębiorstwa, które mają floty samochodowe liczące kilka, czy kilka tysięcy aut, „oddają” swoje samochody firmom (CFM), które nimi zarządzają. To stosunkowo młody rynek w Polsce, który jednak konsekwentnie rośnie.

Na koniec ubiegłego roku 13,8 tys. firm korzystało z outsourcingu floty samochodowej i w sumie było to ponad 132 tys. aut. Rynek urósł o 2 proc., co jest wynikiem dalekim od kilkudziesięcioprocentowych wzrostów, do których branża zdążyła przyzwyczaić, ale w czasie dekoniunktury wypracowany rezultat trzeba uznać za dobry – wynika z najnowszego raportu wrocławskiego Instytutu Keralla Research.

 

Pierwsze sześć miesięcy 2010 roku upłynęły firmom Car Fleet Managment na porządkowaniu „własnego portfela”. W drugiej połowie skupiono się na intensyfikacji sprzedaży do przedsiębiorstw. Jeśli za rok wynik uda się powtórzyć, znaczy, że outsourcing aut służbowych na dobre okrzepł w kraju, ponieważ nawet w krytycznych miesiącach, rośnie. Ale łatwo nie będzie. Ceny paliw nie rozpieszczają, kratka w samochodzie to przeszłość, ubezpieczenia firmowych aut idą w górę. Jakby tego było mało, przedsiębiorcy oceniają negatywnie kierunek zmian w krajowej gospodarce i z dużą rezerwą inwestują, pamiętając wciąż gorsze chwile. Dla rynku leasingu i wynajmu oznacza to rok wyzwań i kreacji pomysłów. Jak przekonać kolejnych wciąż samodzielnie zarządzających flotą, że outsourcing się po prostu opłaca? 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu:

 

Źródło: Instytut KerallaResearch