Osoby korzystające z aplikacji mobilnej moBILET mogą już korzystać z płatności „jednym kliknięciem”, tzw. One Click BLIK.
moBILET to aplikacja, którą można opłacać parkowanie i przejazdy transportem publicznym w ponad 150 miejscowościach w Polsce. Od teraz można to robić również za pomocą One Click BLIK, to jedna z funkcji sytemu płatności BLIK.
Jak to działa? Na początku należy zdefiniować BLIKA jako źródło płatności w ustawieniach aplikacji. Aby potwierdzić tę operację, należy przelać BLIKIEM kwotę 1 zł na rzecz operatora aplikacji i zapamiętać moBILET jako zaufany sklep w aplikacji mobilnej banku. Po weryfikacji użytkownika pieniądze zostaną automatycznie zwrócone na konto. Ostatnim etapem jest włączenie BLIKA jako domyślnego źródła płatności. Przy wykonywaniu transakcji kupna biletów bądź uiszczania opłaty parkingowej zostaniemy poproszeni przez aplikację banku tylko o potwierdzenie płatności.
Aktualizacje aplikacji są już dostępne w sklepach Google Play dla użytkowników systemu Android oraz Apple Store dla iOS.
Dzięki BLIKOWI można, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego.
Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.
Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.