Pomogli już 3000 razy

Kilka dni temu „jubileuszowym” klientem Centrali była zdenerwowana klientka PKO BP, której złodziej ukradł portfel, a wraz z nim kartę, wydaną właśnie przez ten bank.

Roztrzęsiona kobieta zdołała tylko powiedzieć telefonicznemu konsultantowi z Centrali Kart, że na koncie ma (nadzieja w głosie była jednak słabo wyczuwalna) sporo pieniędzy i że była to karta PKO BP. Jak większość osób w podobnej sytuacji nie miała pojęcia gdzie i pod jakim bankowym numerem telefonu powinna zastrzec kartę, więc zadzwoniła do Centrali Kart Kredytowych. Numer wpisała jej na komórkę córka, która o telefonie dowiedziała się z internetu.

Konsultantom Centrali te informacje po raz kolejny w zupełności wystarczyły. W ciągu kilku sekund poszkodowana kobieta została połączona z wydawcą ukradzionej karty i osobiście ją zastrzegła. Jak to możliwe?

Po prostu znała czterocyfrowy numer alarmowy (9584), pod który mogą dzwonić posiadacze wszystkich ukradzionych i zaginionych kart płatniczych (zarówno w Polsce jak i za granicą), niezależnie od ich wydawcy.

Centrala pomaga w takich sytuacjach klientom wszystkich banków i nie oczekuje od dzwoniących żadnych opłat (kosztem jest tylko wysokość połączenia lokalnego według taryfy operatora telefonu, z którego się dzwoni). Pozostałe koszty rozmowy telefonicznej, również tej do banku ponosi Centrala Kart Kredytowych.

Jak działa Centrala Kart Kredytowych ?

Ponad 100 tysięcy rocznie jest kradzionych i zgubionych kart płatniczych, a liczba ta wzrasta corocznie. Centrala Kart Kredytowych 9584 jest jedynym numerem alarmowym obsługującym wszystkie rodzaje kart płatniczych tj. debetowe, kredytowe, partnerskie. Karty partnerskie są wydawane masowo przez hipermarkety, stacje benzynowe i innych bankowych partnerów, a w przypadku utraty karty posiadacz często nie wie w jakim banku należy zastrzec kartę.

Jak zapewnia Grzegorz Głowacki, prezes Centrali Kart Kredytowych jeszcze w tym roku zostaną uruchomione nowe usługi dla posiadaczy kart. Pod numerem 9584 będzie można nie tylko uzyskać połączenie z wydawcą swojej utraconej karty, ale także dzwoniąc np.: z ulicy dowiedzieć się, gdzie w pobliżu jest bankomat danej sieci lub jakie opłaty są w najbliższym bankomacie. W celu dalszego intensywnego rozwoju Centrala poszukuje inwestora, który zapewni uruchomienie kolejnych usług dla posiadaczy kart płatniczych.