Użytkownicy aplikacji mobilnych banków coraz chętniej korzystają z BLIKA. Zgodnie z najnowszymi danymi Polskiego Standardu Płatności – liczba transakcji zrealizowanych od stycznia do listopada 2022 r. przekroczyła już 1 miliard. Oznacza to, że co sekundę BLIKIEM realizowane są 32 transakcje.
BLIK to powszechna metoda płatności, która jest dziś dostępna praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Można nim płacić w całym polskim e-commerce i coraz większej liczbie globalnych platform, a także w ponad 934 tys. terminali płatniczych i 20 tys. bankomatów. Usługi BLIKA, które obecnie zyskują na popularności to przelew na telefon – czyli możliwość natychmiastowego przekazywania pieniędzy między użytkownikami bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy – oraz płatności zbliżeniowe. Tylko w trzecim kwartale tego roku zbliżeniowo BLIKIEM zapłacono 21,5 mln razy. Od momentu udostępnienia usługi skorzystano z niej w 100 krajach na 6 kontynentach.
– Zamykamy ten rok znaczącymi wzrostami we wszystkich usługach. W ciągu tych ostatnich miesięcy obserwowaliśmy ponadprzeciętne zainteresowanie użytkowników dostępnymi funkcjami BLIKA. Od początku istnienia systemu, czyli w niecałe 8 lat, zarejestrowaliśmy około 2,7 mld transakcji, z czego ponad miliard miało miejsce w samym mijającym roku 2022. To pokazuje skalę popularności BLIKA w Polsce i jest dla nas motywacją do dalszego rozwoju w za granicą. Naszą ambicją jest, aby BLIK stał się systemem płatności angażującym użytkowników europejskich aplikacji bankowych w zakresie szeroko rozumianych płatności cyfrowych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.
Z kwartału na kwartał BLIK notuje nie tylko coraz lepsze wyniki transakcyjne, ale także rosnącą liczbę użytkowników. Na koniec września br. aktywnie korzystało z niego 12 mln osób, które każdego dnia realizowały średnio 3,5 mln operacji. Warto przypomnieć, że rekord transakcji BLIKIEM wykonanych jednego dnia padł 25 listopada podczas tegorocznego Black Friday. Wówczas jego użytkownicy zapłacili nim 4,3 mln razy, a łącznie z transakcjami P2P – aż 5,3 mln.
Źródło: PSP