Ponad 1300 przedstawicieli firm wzięło udział w dwóch cyklach wydarzeń Programu Rozwoju Eksportu

Zakończył się drugi cykl spotkań w ramach Programu Rozwoju Eksportu realizowanego przez Bank Zachodni WBK wraz z partnerami merytorycznymi: Bisnode, Google oraz Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. pod patronatem Ministra Spraw Zagranicznych i Ministra Gospodarki. Ponad 600 przedstawicieli firm z całej Polski, reprezentujących wiele branż, mogło zapoznać się z takimi zagadnieniami dotyczącymi eksportu, jak finansowanie, analiza rynków i partnerów biznesowych, ubezpieczenia czy dotacje. Przedsiębiorcy pokazali, że chcą rozszerzać swoją działalność o nowe, często odległe kierunki i są świadomi związanych z tym wyzwań. W dwóch dotychczasowych edycjach spotkań Programu Rozwoju Eksportu wzięło udział łącznie ponad 1300 przedsiębiorców.


Program Rozwoju Eksportu pokazał wielki potencjał polskich firm. Przedsiębiorcy są świadomi, że działalność eksportowa przynosi wymierne korzyści i stają się coraz aktywniejsi na rynkach zagranicznych. W ramach Programu pokazujemy im, jak mogą bezpiecznie eksportować. Podpowiadamy też, w jaki sposób minimalizować ryzyko i nawiązywać cenne partnerstwa mówi Jerzy Śledziewski, Dyrektor Obszaru Strategii i Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK S. A.

Rosnące zainteresowanie polskich firm rynkami zagranicznymi potwierdzają liczby. Według danych Bisnode Polska, partnera merytorycznego Programu Rozwoju Eksportu, w pierwszej połowie 2015 roku liczba zamówionych przez polskich eksporterów raportów o firmach z zagranicy wzrosła aż o 44 proc. r/r. Z kolei ekonomiści Banku Zachodniego WBK przewidują, że w najbliższych latach polski eksport wciąż będzie cechował się dużą dynamiką. Wspieramy eksport, ponieważ ma on ogromne znaczenie nie tylko dla poszczególnych firm, ale także całej gospodarki odpowiada już za niemal połowę polskiego PKB. Według naszych analiz, w tym roku wartość polskiego eksportu będzie o 7,5% wyższa niż w roku ubiegłym i przekroczy 170 mld euro. Z jeszcze większym wzrostem rzędu nawet 10-11% – możemy mieć do czynienia w 2016 roku mówi Jerzy Śledziewski.

 

Uczestnicy wydarzeń realizowanych w ramach Programu Rozwoju Eksportu mogli dowiedzieć się m.in. jak uzyskać dotacje na rozwój działalności eksportowej, tworzyć lokalne hity eksportowe oraz nawiązać bezpośrednie kontakty z kontrahentami. Co istotne, przedsiębiorcy aktywnie uczestniczą i wpływają na kształt wydarzeń Programu. Organizatorzy umożliwiają udział w dyskusji, ocenę poszczególnych elementów oraz prezentację swoich oczekiwań odnośnie kolejnych spotkań. Jak wynika z przeprowadzonych przez nas ankiet, przedsiębiorcy wysoko oceniają merytoryczne aspekty konferencji, takie jak prezentacje tematyczne, debaty z udziałem ekspertów oraz warsztaty. Uczestnicy chętnie pytają o konkretne rozwiązania ułatwiające działalność eksportową, jak np. portal SantanderTrade, który zawiera szczegółowe informacje o 185 rynkach mówi Robert Antczak, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK S. A.

 

Cechą charakterystyczną Programu Rozwoju Eksportu jest również to, że spotkania, konferencje i warsztaty odbywają się w kilkunastu najważniejszych miastach w Polsce. Dzięki temu, w wydarzeniach mogą uczestniczyć przedsiębiorcy z całego kraju. Podczas konferencji w ramach Programu staramy się uwzględniać lokalną specyfikę, prezentujemy statystyki dotyczące danego regionu. To spotyka się z dużym zainteresowaniem firm, które otrzymują w ten sposób konkretną wiedzę, np. z jakimi rynkami najczęściej współpracują podmioty z ich województwa i jak sobie na nich radzą przekonuje Robert Antczak. Do współpracy i udziału w poszczególnych konferencjach zapraszamy również przedstawicieli lokalnych samorządów. Jednym z celów Programu jest bowiem łączenie sił poszczególnych sektorów na rzecz polskiego eksportu dodaje.

 

II cykl wydarzeń Programu Rozwoju Eksportu obejmował m.in. konferencje, warsztaty, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne misje handlowe. Wzięło w nich udział ponad 600 przedstawicieli firm z całej Polski. Bank Zachodni WBK przewiduje kontynuację tej inicjatywy. Kolejne wydarzenia w ramach Programu Rozwoju Eksportu odbędą się wiosną 2016 r. W dotychczasowych dwóch edycjach spotkań w ramach Programu wzięło udział ponad 1300 przedsiębiorców.