Obie spółki ubezpieczeniowe Allianz Polska i Allianz Życie Polska zebrały w ciągu trzech kwartałów 2009 roku 2,57 miliarda złotych składek, co stanowi 20% wzrostu w porównaniu z tym samym okresem 2008 roku. Cała Grupa Allianz Polska wypracowała w ciągu 9 miesięcy 75 milionów złotych zysku (bez uwzględniania wyniku Allianz Banku).
TU Allianz Życie
Składki zebrane przez Allianz Życie na koniec III kwartału 2009 wzrosły w porównaniu do trzech kwartałów ubiegłego roku o 46% do 1,36 mld złotych. W dużym stopniu przyczyniły się do takiego wzrostu sprzedaż polisolokaty, oferowanej także za pośrednictwem Allianz Banku oraz sprzedaż ubezpieczeń grupowych – tam przypis zwiększył się o 30% do 542 milionów złotych. Odszkodowania i świadczenia zwiększyły się z 513 do 967mln zł. Natomiast zysk TU Allianz Życie w porównaniu z III kwartałem ub.r. wzrósł ponad trzykrotnie z 7,9 do 25,6 mln zł.
TU Allianz Polska
Składki w TU Allianz Polska pozostały wobec III kwartału 2008 na niezmienionym poziomie 1,21 mld zł. Największy wzrost firma odnotowała w ubezpieczeniach przemysłowych, które zwiększyły się o 26% z 232 do 294 mln zł. Spadek nastąpił natomiast w ubezpieczeniach komunikacyjnych, szczególnie związanych z pojazdami leasingowanymi i flotami. Wartość wypłaconych odszkodowań wzrosła z 564 do 718 mln zł. W związku z inwestycją w Allianz Bank, TU Allianz Polska odnotował planowaną stratę w wysokości 76 mln zł. Bez uwzględniania konsolidacji z wynikiem banku zysk towarzystwa majątkowego wyniósł 36 milionów zł.
TFI Allianz
Aktywa TFI na koniec września wyniosły 1,26 miliarda złotych. Wynik finansowy netto po trzech kwartałach to ponad 2,96 mln zł. Od początku roku, gdy wzrastały indeksy giełdowe na rynkach zagranicznych i giełdzie warszawskiej (wzrost WIG o 38,02%, WIG 20 o 22,5%), doskonałe wyniki w swoich kategoriach osiągnęły subfundusze Allianz Akcji Małych i Średnich Spółek (49,58 %), Allianz Akcji (38,93 %) oraz Allianz Budownictwo 2012 (34,71%).
PTE Allianz
Liczba klientów OFE Allianz wyniosła na koniec kwartału 413 tysięcy. Aktywa zarządzane przez PTE Allianz Polska wzrosły do 4,67 mld zł. Towarzystwo wypracowało w ciągu trzech kwartałów zysk w wysokości 10,4 mln zł.
Allianz Bank
Po trzech kwartałach 2009 roku liczba obsługiwanych przez Allianz Bank klientów wzrosła do 15 tys. Sieć sprzedaży do końca września zwiększyła się do 52 oddziałów bankowych. Bank rozszerzył swoją ofertę produktów o lokatę internetową. W październiku Allianz Bank wprowadził nową ofertę dla klientów posiadających tam konta – otrzymują oni duże zniżki na ubezpieczenia w Allianz (25% zniżki na autocasco, 50% na ubezpieczenia mieszkaniowe). Bank rozpoczął też swoją pierwszą telewizyjną kampanię reklamową.
Sieć dystrybucji
Allianz Polska chce rozwijać sieć sprzedaży, która liczy obecnie 5,4 tys. agentów ubezpieczeniowych i doradców bankowych. Zwiększa się też liczba prywatyzowanych oddziałów Allianz Polska, które przekształcają się w wyłączne agencje. Plan rozwoju zakłada budowę nowych kanałów dystrybucji. Służyć temu mają m.in. uruchomione od września Centra Bankowo-Ubezpieczeniowe. Ponadto firma współpracuje z 700 salonami dilerskimi reprezentującymi 29 marek samochodów, 400 brokerami, oraz z bankami i biurami maklerskimi, a także oferuje polisy ubezpieczeniowe za pośrednictwem systemu direct.
Źródło: Allianz