Ponad 25 tysięcy Profili Zaufanych w PKO BP

Do tej pory, według różnych szacunków, około 20 tysięcy osób indywidualnych i przedsiębiorców korzystało z Profili Zaufanych w kontaktach z urzędami (resztę stanowili urzędnicy). W nieco ponad tydzień od startu usługi w PKO Banku Polskim liczba obywateli korzystających z Profili podwoiła się.


Celem uruchomienia opcji tworzenia Profili Zaufanych w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego było zwiększenie popularności i dostępności usług e-administracji przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. Duże zainteresowanie usługą już w pierwszych dniach jej funkcjonowania potwierdza potrzebę wykorzystania narzędzi online do kontaktu obywatela z urzędem. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych jak i przedsiębiorców.  

Przełom w e-administracji


Do momentu uruchomienia możliwości zakładania Profili Zaufanych w serwisach PKO Banku Polskiego – iPKO i Inteligo, z opcji tej korzystało zaledwie kilka procent dorosłych Polaków, z czego większość stanowili urzędnicy, a ponad 90 proc.  dokumentów przesyłanych za pośrednictwem ePUAP stanowiła korespondencja między urzędami. Teraz te proporcje mogą się zmienić. PKO Bank Polski od początku wspiera projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Skala jego zaangażowania i udostępnienie zaawansowanych rozwiązań informatycznych, pozwalają tworzyć mechanizmy gotowe do zastosowania nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji państwowej. Podobnie, jak przy uruchomieniu wniosków o świadczenie z programu 500+, procedury wypracowane w PKO umożliwiają dostęp do e-administracji piętnastu milionom Polaków korzystającym z bankowości elektronicznej.

Co daje Profil Zaufany?


Profil Zaufany można założyć bezpłatnie w serwisach bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo PKO Bank Polski. Pozwala on na załatwianie wielu spraw urzędowych online. Można dzięki niemu między innymi: podpisywać dokumenty przekazywane do urzędów; składać wnioski o: dowód osobisty, kartę EKUZ, Kartę Dużej Rodziny, wtórnik prawa jazdy; uzyskiwać odpisy aktów z USC; zawiadamiać o zbyciu pojazdu;  zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy; dopisać do listy wyborców; uzyskać indywidualną interpretację podatkową i zaświadczenie o niekaralności – przydatne przy poszukiwaniu pracy; załatwiać sprawy w PUE ZUS i korzystać z regionalnych platform e-administracji. Osobom planującym otwarcie firmy, Profil Zaufany umożliwia zarejestrowanie działalności gospodarczej w serwisie CEIDG, a działającym już przedsiębiorcom – wygodne korzystanie z przydatnych pracodawcom funkcji PUE ZUS.