Ponad miliard transakcji kartowych w SIX Payment Services

SIX Payment Services przedstawił prognozy na 2014 r. na rynku płatności bezgotówkowych. Wzrośnie znaczenie handlu detalicznego online, outsourcingu w sektorze bankowym i dogodnych form płatności, co z kolei zwiększy potencjał rynku dla dostawców usług płatniczych.

Jednolity obszar płatności w euro (SEPA), zmieniające się potrzeby konsumentów i możliwe zmiany legislacyjne sprawią, że sprzedawcy online i dostawcy usług płatniczych będą również zobowiązani do wykazania się elastycznością. Ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami mogą skorzystać z nowych trendów, jak płatności między osobami fizycznymi peer-to-peer, mikropłatności, czy powtarzalne zakupy (subscription commerce).


Firma SIX Payment Services przeanalizowała wyniki z ostatnich 12 miesięcy na rynku płatności.

W najbardziej udanym dniu zakupów w roku, 23 grudnia 2013 r., SIX odnotował 5,3 mln transakcji o wartości 420 mln Euro. Natomiast 21 grudnia późnym popołudniem liczba transakcji osiągała 13 tys. na minutę. Wolumen transakcji w 2013 roku wyniósł około 100 mld Euro; handel w sklepach fizycznych stanowił największą część tej kwoty, na drugim miejscu uplasował się rynek e-commerce.

Krokiem milowym dla SIX Payment Services w 2013 r. było kupienie od banków austriackich PayLife GmbH – lidera austriackiego rynku płatności bezgotówkowych. Dokonując tej akwizycji, spółka była w stanie niemal podwoić swoje portfolio handlowe. Aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, w minionym roku SIX wprowadził połączoną kartę kredytową i debetową dla belgijskiego Banca Monte Paschi Belgio. Rozwiązanie to dostało wyróżnienie FSTech Award 2013.

– W 2014 r. będziemy starać się, aby proces płatności, dla którego istnieje coraz większa liczba opcji, był tak prosty, jak to możliwe. Będziemy wspierać naszych klientów w zaspokajaniu potrzeb konsumentów pod względem elastyczności, wygody i bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności – powiedział Niklaus Santschi, prezes SIX Payment Services.

SIX spodziewa się, że liczba transakcji dokonanych w zeszłym roku po raz kolejny zostanie znacznie przekroczona w 2014 r.

Trendy na rynku płatności w nadchodzącym roku:

Na dziś, mikropłatności nie są jeszcze szczególnie atrakcyjne dla e-commerce: koszty dla pojedynczej transakcji mogą być nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do wartości towaru. Do tej pory żadne rozwiązanie nie znalazło tu szerokiego zastosowania. Od dostawców łączności mobilnej, po oferty jak ClickandBuy, PayPal i specyficzne rozwiązania dla poszczególnych krajów, istnieje cały szereg nowych opcji mikropłatności, przynajmniej w obszarze handlu detalicznego on-line. Dla detalistów, rozwiązania te oferują przewagi konkurencyjne, co pozwala im zwiększyć obroty dzięki spontanicznym zakupom.

Nowoczesne wydawanie kart i przetwarzanie transakcji

Aby zapewnić przewagę konkurencyjną banki muszą podążać za najnowszymi technologiami. W tym celu mogą nawiązać strategiczne partnerstwa. Od banków, które zarządzają własnym portfolio handlowym i kartowym, często wymaga się obsługi nadmiernie skomplikowanych procesów w stosunku do ich wielkości . Dzięki

współpracy z partnerami zajmującymi się przetwarzaniem płatności, banki moga skorzystać z ich oferty i nie potrzebują rozwijać produktów oraz samych rozwiązań, których kosztami w efekcie zostali by obarczeni sprzedawcy i posiadacze kart. Zamiast tego, bliskość do detalistów i klientów końcowych może być wykorzystana przez banki jako przewaga konkurencyjna. W szczególności sprzedawcy detaliczni cieszą się, jeśli mogą współpracować z jednym dostawcą w kwestii transakcji płatniczych. Firmy obsługujące transacje płatnicze będą się wyróżniać dzięki zintegrowanej ofercie, spełniającej wszystkie potrzeby dotyczące płatności.

Hotele dobrze przygotowane do postępu technologicznego


Jeśli hotele i restauracje chcą wprowadzenia nowych rozwiązań płatniczych, muszą znaleźć równowagę między bezpieczeństwem i wygodą. Im szersza oferta metod płatności, tym lepiej hotelarz może odpowiedzieć na indywidualne preferencje poszczególnych klientów. Płatności z wykorzystaniem karty kredytowej i debetowej są już standardem. Ci, którzy chcą zaoferować swoim gościom większą wygodę obsługi, muszą zintegrować procesy rezerwacji i płatności. Oznacza to, że po dokonaniu rezerwacji, wszystkie dane istotne dla rozliczeń są już wpisane w bezpiecznym system płatności, zintegrowanym z systemem rezerwacyjnym hotelu (PMS). Łączenie procesów rezerwacji, oferty spa, hotelowej restauracji i płatności jest praktyczne dla klientów. Równocześnie pozwala samemu hotelowi znacząco przyspieszyć proces płatności. Szybki rozwój metod płatności będzie w przyszłości zapewniać hotelarzom nowe możliwości optymalizacji ich usług i spełniać szczególne życzenia swoich gości.

SIX Payment Services SA