Ponad połowa internautow nie boi się płacić w internecie

Ponad połowa internautów nie boi się płacić w internecie – wynika z badania „Internetowy Barometr ING” sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Także połowa użytkowników internetu korzysta z bankowości internetowej, a 41% jest zainteresowanych korzystaniem z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego.

– Badanie „Internetowy Barometr ING” analizuje nawyki i preferencje internautów dotyczące różnych aspektów życia codziennego, w tym finansów, konsumpcji mediów, technologii, kultury i polityki. Porównaliśmy je także z opiniami osób niekorzystających z internetu. Chcemy być najbardziej internetowym bankiem w Polsce, a dzięki badaniu możemy lepiej poznać naszych klientów – powiedział Roman Jędrkowiak, odpowiedzialny za marketing w ING Banku Śląskim.

Najciekawsze wyniki badania dotyczące preferencji finansowych:

– połowa internautów nie ma obaw przed płaceniem przez internet,
– połowa internautów korzysta z bankowości internetowej,
– 41% internautów jest zainteresowanych możliwością korzystania z bankowości mobilnej, za pomocą telefonu komórkowego,
– połowa internautów korzysta z bankowości internetowej i karty kredytowej, aby dokonywać różnego rodzaju płatności w internecie,
– czterech na pięciu internautów zapłaciłoby 10 zł za możliwość korzystania z internetu bez reklam.

Najciekawsze wyniki badania dotyczące konsumpcji mediów:

– internet jest dla internautów głównym źródłem informacji,
– ponad jedna trzecia internautów słucha radia przez internet,
– internauci najchętniej słuchają w internecie RMF FM,
– co drugi polski internauta chciałby móc oglądać TVN przez internet,
– Gazeta Wyborcza jest najpopularniejszym polskim dziennikiem zabieranym na urlop,
– Newsweek to tygodnik najchętniej zabierany na urlop przez internautów.

Najciekawsze wyniki badania dotyczące internetu i nowych technologii:

– co piąty internauta wolałby zrezygnować z seksu aniżeli z internetu,
– 60% internautów nie wyobraża już sobie życia bez internetu,
– internauci nie akceptują reklam w internecie. Czterech na pięciu polskich internautów byłoby skłonnych płacić 10 zł miesięcznie za możliwość korzystania z internetu bez reklam,
– tylko co ósmy polski internauta kiedykolwiek kupił w internecie plik muzyczny, ale co drugi ściąga muzykę z internetu,
– co siódmy polski internauta korzysta z internetu w telefonie komórkowym,
– prawie każdy internauta ma dostęp do internetu w domu, 1/3 dodatkowo w pracy.

 Najciekawsze wyniki badania dotyczące życia codziennego:

– Kraków to zdaniem badanych najpiękniejsze polskie miasto, internauci nie lubią Warszawy,
– prawie dwie trzecie polskich internautów chciałoby móć głosować przez internet,
– trzy czwarte internautów wzięłoby udział we wszystkich wyborach i referendach, gdyby mogli głosować przez internet,
– 84% polskich internautów chciałoby załatwiać sprawy w urzędzie za pomocą internetu,
– najpopularniejszym polskim blogerem politykiem byłby Władysław Bartoszewski,
– internauci częściej niż nie użytkownicy internetu czytają książki, chodzą do kina i teatru,
– co piąty polski internauta posiada płytę Feel,
– najpopularniejszymi gwiazdami polskiego internetu są Czesio oraz Jožin z Bažin.

Szczegółowe wyniki badania „Internetowy Barometr ING” są dostępne na stronie internetowej.

Badanie „Internetowy Barometr ING” zostało przeprowadzone w styczniu 2009 r. przez Millward Brown SMG/KRC:
– na próbie N=1000 respondentów, z czego N = 500 deklarujących się jako użytkujący Internet oraz N = 500 jako tych, którzy nie korzystają z Internetu,
– metodą CATI (computer assisted telephone interview).
Źródło: ING Bank Śląski