W najbliższy poniedziałek Raiffeisen Polbank udostępni swoim klientom nową aplikację Mobilny Portfel. Program ma być lżejszy i wygodniejszy w obsłudze niż poprzednia wersja.
Obecna wersja Mobilnego Portfela zadebiutowała całkiem niedawno, bo raptem przed dwoma laty, ale najwidoczniej nie spełniła oczekiwań banku. Prace nad nowym portfelem ruszyły już w ubiegłym roku, o czym czytelnicy PRNews.pl mogli dowiedzieć się jako pierwsi z tego tekstu. Raiffeisen zapowiedział właśnie, że nowy Mobilny Portfel zostanie udostępniony w najbliższy poniedziałek – 9 lipca.
Co w nim znajdziemy? Jak powiedziano mi już wcześniej w banku, nowa aplikacja ma korzystać przede wszystkim z rozwiązań natywnych. Obecna wersja programu opiera się w dużej mierze na RWD, przez co ładuje się nieco dłużej. Nowy program ma być lżejszy i szybszy. Oprócz podstawowych funkcji związanych z zarządzaniem finansami osobistymi, w programie pojawi się możliwość kupowania biletów komunikacji miejskiej oraz biletów parkingowych (opcja dostarczona przez firmę moBILET), opcja wymiany walut i dostęp do programu zakupowo-lojalnościowego #korzystaj.
Będą też płatności mobilne – Blik, Google Pay i Apple Pay oraz logowanie za pomocą TouchID i FaceID. Bank zrezygnował natomiast z własnego HCE. Konsultanci banku informowali niedawno klientów, że opcja ta będzie wyłączona i zachęcali do skorzystania z alternatywnego rozwiązania – Google Pay.
Po poniedziałkowej aktualizacji stary Mobilny Portfel zostanie nadpisany nową wersją. Natomiast jeszcze do jesieni klienci banku będą mogli korzystać równolegle z dwóch aplikacji Raiffeisena – Mobilnego Portfela i starego Mobilnego Banku. Starego, bo działającego nieprzerwanie od 2005 r. Docelowo Mobilny Bank ma zostać wyłączony.
Bank planuje dalszy rozwój aplikacji – w następnej kolejności wdrożone zostaną mobilna autoryzacja, powiadomienia push oraz usługa click-to-call i inne funkcje.
Uruchomieniu apki będzie towarzyszyć nowa kampania reklamowa. Jej twarzą został znany pisarz i publicysta Szczepan Twardoch, autor takich pozycji, jak „Morfina” i „Król”. Kampania realizowana jest w ramach wdrożonej w tym roku platformy „Miastonauci”.
film 15″
film 30″
film 45″