Dotychczas „Poradnik Domowy”, podobnie jak pozostałe czasopisma wydawane prze Agorę SA był obecny w internecie jedynie w formie wizytówki promującej aktualne wydanie magazynu. Uruchomienie serwisu www.poradnikdomowy.pl z jednej strony wzbogaca kontent dla kobiet w portalu Gazeta.pl, z drugiej stwarza twórcom miesięcznika możliwość interaktywnego kontaktu z czytelniczkami.
– Serwis internetowy to dla naszego miesięcznika mnóstwo nowych szans: mamy okazję dotrzeć do tysięcy nowoczesnych kobiet, dla których internet to już codzienność. Nasz serwis może być nawet bogatszy niż „papierowe” wydanie pisma: w sieci mamy możliwość prezentowania większej liczby zdjęć i dłuższych tekstów. Zamieszamy tutaj również interaktywne testy i sondy. Zyskaliśmy także szansę bardzo szybkiego i bezpośredniego kontaktu z Czytelniczkami. Niemal natychmiast poznajemy ich opinie na temat artykułów, odpowiadamy na pytania. Dyskusje na naszym forum są dla nas inspiracją przy planowaniu zawartości kolejnych numerów – mówi Dorota Zabrodzka, redaktor naczelna „Poradnika Domowego”.
Serwis „Poradnika Domowego” cechuje się ergonomiczną nawigacją oraz nowoczesną strukturą z elementami technologii Flash. Dzięki podziałowi na działy: Uroda, Zdrowie, Kulinaria, Poradnik poleca, Prawo i finanse, użytkowniczki mogą szybko dotrzeć do interesujących je treści. Na stronach serwisu są zamieszczane wybrane teksty oraz galerie zdjęć z papierowego wydania magazynu.
Dzięki portalowi Gazeta.pl, czytelniczki miesięcznika, niezależnie od miejsca zamieszkania i pory dnia, mogą na Forum udzielać sobie porad. Forum to także miejsce, w którym można znaleźć pomoc w rozwiązaniu rozmaitych problemów wymieniając się opiniami oraz prowadząc dyskusje z innymi internautami. W ciągu pierwszych tygodni działania forum „Poradnik Domowy” internauci wpisali ponad 3,5 tys. postów.
Serwis jest zintegrowany z portalem Gazeta.pl i korzysta z jego zasobów. Czytelniczki „Poradnika Domowego” na stronach internetowych mogą np. przeczytać horoskop, sprawdzić biorytm oraz skorzystać z psychotestów i psychozabaw.
Za pośrednictwem serwisu mogą także kupić perfumy, kosmetyki, zabawki oraz wysłać bliskim niezapominajki
„Poradnik Domowy” to jeden z najdłużej ukazujących się w Polsce magazynów dla kobiet. Miesięcznik ze średniej półki prezentuje aktualne światowe trendy obowiązujące we wszystkich dziedzinach życia interesujących współczesne kobiety, m.in. w modzie, kosmetyce, medycynie, psychologii.
Średni nakład „Poradnika Domowego” w 2003 roku to 595 tys. egzemplarzy, średnia sprzedaż – 475 tys.; może się też poszczycić rekordową liczbą prenumeratorek – ok. 65 tys. czytelniczek.
Poradnik Domowy w internecie: