Poradnik e-Commerce dla kupujących

Grupa Robocza e-Commerce, działająca w ramach IAB Polska, przygotowała „Poradnik e-Commerce dla kupujących” – praktyczny dokument dla osób zainteresowanych zakupami w Internecie. Grupa już po raz drugi przygotowała publikację dedykowaną zakupom online (pierwsza to Dobre Zasady e-Commerce). PayLane jest jedną z firm, które współtworzyła poradnik.

Celem, który przyświeca twórcom poradnika, jest edukacja na temat bezpieczeństwa dokonywania zakupów w sieci. Jak pokazują  badania CBOS i Millward Brown SMG/KRC, 8 na 10 użytkowników Internetu w Polsce robi zakupy online. Jednak czy na pewno wszyscy wiemy jak dokonywać ich bezpiecznie? „Poradnik e-Commerce dla kupujących”, stworzony przez Grupę Roboczą działającą przy IAB Polska, porusza różne aspekty zakupów online: cenę, wiarygodność sklepu, reklamacje, bezpieczeństwo danych czy płatności. Jest to publikacja, która stanowi źródło ważnych informacji zarówno dla klientów sklepów internetowych, jak i dla tych, którzy dotychczas nie ufali tej formie zakupów.

Na potrzeby poradnika, PayLane przygotowało tekst o bezpieczeństwie płatności kartami. Mimo powszechnych w Polsce niepewności, jest to forma płatności dająca klientowi najwięcej praw. Po dokonaniu płatności kartą, istnieje możliwość zgłoszenia chargebacku (czyli żądania zwrotu pieniędzy) w przypadku niezadowolenia z zakupu. Artykuł “Płać kartą i śpij spokojnie” oraz inne teksty członków Grupy Roboczej e-Commerce, można przeczytać w “Poradniku e-Commerce dla kupujących”.

Źródło: IAB Polska