Porównaj ceny materiałów budowlanych przez internet

Z Rafaelem Moucka, prezesem Positive Power sp. z o.o. o starcie pierwszej profesjonalnej porównywarki cen materiałów budowlanych wraz z pasażem budowlanym Budtrade.pl.

Po co w internecie porównywarka cen materiałów budowlanych?

Klientom zawsze zależało na osiągnięciu najkorzystniejszej ceny, stąd ogromna popularność różnego rodzaju porównywarek cenowych – od produktów AGD po książki. Podobnie jest z materiałami budowlanymi. Zakup tego typu produktów nie jest sprawą tanią ani prostą, warto więc polegać na zbiorczym zestawieniu ofert poszczególnych dostawców. Z drugiej strony sami sprzedawcy materiałów budowlanych często nieposiadający swojej oferty w internecie, za to mocno konkurujący z innymi dostawcami tych samych produktów, zaczynają odczuwać potrzebę rozszerzenia swoich kanałów dystrybucji, wyróżnienia się spośród innych, zdobycia nowych klientów. Tu z pomocą przychodzi Budtrade.pl, oferując dla dostawców nowy, tani kanał sprzedaży produktów.

Co ma do zaoferowania taki portal? W sieci istnieją już przecież porównywarki budowlane, jak choćby PanCegla.pl  czy TaniaChata.pl  – czy jest miejsce na kolejne tak specjalistyczne serwisy?

Budtrade.pl to projekt dużo bardziej złożony, ponieważ nie ogranicza się tylko i wyłącznie do porównania cen produktów. Serwis jest integratorem sprzedaży artykułów budowlanych w jednym miejscu – sprzedający mogą nie tylko pokazać swój asortyment, ale także faktycznie go sprzedać za pomocą portalu. Budtrade.pl jest więc zarówno porównywarką (ponieważ sprzedawcy konkurują ze sobą cenami, które można w prosty sposób ze sobą porównać), ale też pasażem handlowym, nowym kanałem sprzedaży dla hurtowni budowlanych. Zadanie zwykłych porównywarek cenowych kończy się w momencie wyświetlenia ofert cenowych poszczególnych dostawców, aby coś kupić należy przejść wyjść z porównywarki cenowej i przejść do sklepu sprzedającego.

W Budtrade.pl  mamy do czynienia z nowym modelem biznesowym, który skupia w jednym miejscu zarówno sam proces porównania cen, jak i faktycznego zakupu porównywanego produktu. To swego rodzaju znak czasu – internauci nie mają czasu na przeglądanie tysięcy sklepów internetowych, kolejne rejestracje i wypełnianie długich formularzy. Wolą robić to wszystko w jednym miejscu, szybko, tanio i bez niepotrzebnych komplikacji. Budtrade.pl ułatwia im to jeszcze bardziej, dzięki systemowi geolokalizacji, który pokazuje materiały budowlane najbliżej okolicy miejsca zamieszkania, a także dzięki temu, że bierze na siebie wszystkie formalności związane z wysyłką produktów. Nawet kupując materiały od kilku dostawców, otrzymamy je we wskazane przez nas miejsce jednej optymalnie skalkulowanej cenie dostawy. Myślę, że w przyszłości większość specjalistycznych porównywarek będzie zmierzać do podobnego rozwiązania.

Przygotowanie takiego serwisu to na pewno miesiące pracy – czy gra jest warta świeczki? Czy w Polsce jest popyt na tego typu rozwiązania?

Faktycznie, przygotowanie serwisu to kilka miesięcy intensywnej pracy (sam opracowany przez nas algorytm porównywarki produktów to rok prac programistycznych), szczególnie że w tym projekcie byliśmy nie tylko wykonawcą, a partnerem, doradcą – wspomagając naszego klienta również przy badaniach i analizie rynku, kształtowaniu i wyborze modelu biznesowego oraz strategii działań. Dzięki temu mogliśmy poznać potrzeby rynku budowlanego i przekonać się, że jedną z jego największych bolączek jest niedopasowanie działań marketingowo-sprzedażowych do aktualnych trendów i wymagań klientów.

W świecie, w którym strona internetowa nie jest już dla firmy fanaberią, a koniecznością hurtownie budowlane nie posiadające nawet wpisu do internetowego katalogu zostają daleko w tyle. Budtrade.pl umożliwi im otwarcie kanału sprzedaży internetowej bez konieczności ponoszenia kosztów związanych ze stworzeniem własnego sklepu internetowego, zatrudniania dodatkowych osób do obsługi, promocji takiej witryny w sieci. Pozwoli im w sposób możliwie jak najbardziej bezbolesny wejście w system sprzedaży w internecie, jednocześnie zapewniając od razu stosunkowo łatwe dotarcie do Klientów. Korzyści z tego typu rozwiązania wydają się być oczywiste, co zresztą potwierdzają kolejne hurtownie i składy budowlane, zainteresowane współpracą z Budtrade.pl.

Źródło: Positive Power