Porównywarka cen Ceneo.pl ma rok

Serwis Ceneo.pl był doceniany i nagradzany za swoją działalność: dwukrotnie wyróżnienie przyznał mu PC World Computer – pierwszy raz w maju’05, drugi w grudniu’05 – za zdecydowanie najbardziej profesjonalny i przyjazny użytkownikom serwis porównujący ceny, Ceneo.pl został także faworytem rankingu tygodnika Wprost i portalu finansowego Money.pl (sierpień’05) w rankingu najlepszych sklepów internetowych.

Dbając o potrzeby użytkowników twórcy serwisu rozwijają go zarówno pod względem estetycznym jaki i użytkowym. Dodano opcję – porównywania atrybutów poszczególnych produktów, która dzięki możliwości jednoczesnego zestawienia cech kilku produktów ułatwia znalezienie różnic pomiędzy nimi – ułatwiając podjęcie decyzji o jego ewentualnym zakupie. W styczniu br. wprowadzono kolejną nowość – opinie ekspertów – czyli indywidualne opinie na temat produktów, pochodzące ze stron profesjonalnie zajmujących się oceną sprzętu komputerowego i fotograficznego.

Ceneo zasłynęło z dwóch powszechnie znanych akcji: wrześniowej kampanii Prezydenckiej, w której serwis porównywał cechy i programy kandydatów na fotel Prezydenta RP, a także grudniowego raportu o zwyczajach zakupowych Polaków w gorącym okresie przedświątecznym.

Aktualnie serwis Ceneo współpracuje z ponad 160 e-sklepami, posiada 13 kategorii głównych i porównuje ponad 220 tyś. produktów.

O roku działalności serwisu mówi jego Prezes Łukasz Zych: Pierwszy rok naszej działalności oceniamy bardzo dobrze. Liczba współpracujących sklepów rośnie zgodnie z założeniami, a Internauci coraz częściej powracają na nasze strony w celu porównywania cen, produktów a przede wszystkim dokonywania zakupów w sklepach współpracujących z Ceneo. Cieszy nas ogromnie tak dobre przyjęcie serwisu w środowisku internetowym – oraz fakt, że kategoria serwisu „Porównywarka cen” – zaczyna funkcjonować w świadomości polskich Internautów.

Ceneo w liczbach

1 mln – tyle osób odwiedziło strony Ceneo w pierwszym roku działalności
220 000 – ilość porównywanych produktów
160 – ilość współpracujących sklepów
13 – ilość kategorii głównych
1 – miejsce w rankingach popularności