Portal Bankier.pl najpopularniejszym źródłem informacji wśród dziennikarzy

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia od kilku lat prowadzi badania opinii dziennikarzy specjalizujących się w tematyce ekonomicznej i branżowej, w tym także dziennikarzy zajmujących się Giełdą i spółkami giełdowymi. Badanie Opinie dziennikarzy na temat spółek giełdowych indeksu WIG20 miało charakter ilościowo-jakościowy i zostało zrealizowane metodą bezpośrednich wywiadów z dziennikarzami, oraz poprzez ankietę on-line. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący wszystkie kategorie mediów: prasę, telewizję, radio, portale i wortale tematyczne oraz przedstawiciele agencji informacyjnych.

Z badania dowiadujemy się, że najważniejszym źródłem informacji dla dziennikarzy z podanych kategorii mediów jest Internet (87% wskazań) drugim wysoko cenionym źródłem informacji jest Prasa (73,9% wskazań) na dalszych pozycjach: Radio (28,3% wskazań) oraz Telewizja (28,3% wskazań). Wyniki te w dość wyraźny sposób podkreślają rolę Internetu, który od kilku lat buduje coraz silniejszą pozycję medium nie tylko charakteryzującego się szybką, ale także merytoryczną i opiniotwórczą informacją.

Wśród adresów stron internetowych z których dziennikarze czerpią informacje ekonomiczne i nt. giełdy oraz spółek giełdowych najczęściej wymieniany był portal Bankier.pl (39,1% wskazań). Bankier.pl wyprzedził strony internetowe w pełni poświecone tematyce giełdowej jak strona Giełdy Papierów Wartościowych – Gpw.pl (37,0% wskazań), a także strony internetowe wydawnictw tematycznych: Pb.pl (34,8% wskazań) oraz Parkiet.com.pl (32,6% wskazań). Na kolejnych miejscach piątym i szóstym wśród stron internetowych odwiedzanych przez dziennikarzy znalazły się Onet.pl (17,4% wskazań) i Money.pl (15,2% wskazań).

Bardzo nas cieszy fakt, że w kolejnym badaniu wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką ekonomiczno-finansową zostaliśmy wyróżnieni jako najbardziej popularne źródło internetowe w kraju – mówi Marcin Dziadkowiak, redaktor naczelny portalu Bankier.pl W przeciwieństwie do naszej konkurencji nie ograniczamy się tylko do agregacji treści, nasze artykuły są uzupełniane fachowymi komentarzami ekspertów, zarówno w postaci pisanej jak i podcastów audio czy też materiałów video – dodaje Dziadkowiak


Źródło: ARC Rynek i Opinia; Strony internetowe, z których najczęściej korzystają dziennikarze

Redakcja Bankier.pl publikuje dziennie ponad 220 informacji dotyczących, m.in.: gospodarki, finansów informacji ze spółek i parkietu giełdowego oraz rynków międzynarodowych. Na portalu znajduje się codzienny przegląd prasy gospodarczo-ekonomicznej, a także relacje i komentarze video reporterów Bankier.TV.

Od kilku lat portal Bankier.pl jest uznawany za lidera finansowego segmentu Internetu. W lipcu zeszłego roku, wg badania firmy ARC Rynek i Opinia, portal Bankier.pl został uznany za najczęściej wykorzystywane internetowe źródło informacji ekonomicznych i finansowych wśród dziennikarzy. Ponad 70% dziennikarzy ekonomicznych zdeklarowało, że najczęściej poszukuje tych informacji w internetowych portalach finansowych, a prawie 64% właśnie w portalu Bankier.pl. Wyniki tegorocznego badania potwierdzają rolę eksperta jaką odgrywa Bankier.pl na rynku mediów finansowo-ekonomicznych dostarczających informacji nt. giełdy, inwestowania i gospodarki.

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 40 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W marcu 2007 roku ich liczba wyniosła 1,69 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 56,3 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych