Portal Bankomania PKO Banku Polskiego wyróżniony w konkursie „Pozytywista Roku”
Za pracę u podstaw – edukację finansową i promowanie przedsiębiorczości wśród Polaków – PKO Bank Polski zastał doceniony w konkursie „Pozytywista Roku”. Jego kapituła przyznała nagrodę specjalną portalowi „Bankomania”.
Nagroda potwierdza skuteczność działań content marketingowych, czyli łączenia eksperckich i biznesowych informacji z interesującymi i angażującymi czytelników treściami. Kapituła Konkursu, przyznając Bankomanii nagrodę specjalną, doceniła wkład projektu w kształtowanie wśród Polaków postaw przedsiębiorczych oraz edukację finansową różnych grup wiekowych.
– Cieszymy się z tego wyróżnienia. W bankowych mediach staramy się w sposób efektywny posługiwać klasycznymi i nowoczesnymi narzędziami komunikacji. Obok magazynów drukowanych wykorzystujemy elektroniczne środki przekazu – portale, tablety, strony internetowe oraz media społecznościowe, ponieważ stawiamy na dwustronną komunikację z naszymi interesariuszami. Alann Greenspan powiedział kiedyś: „Wiem, że jesteś przekonany, że rozumiesz to, co ja powiedziałem, ale ja nie jestem pewien, czy zdajesz sobie sprawę, że to, co usłyszałeś, to nie to, co miałem na myśli.” My chcemy być pewni, że to, co usłyszeli nasi odbiorcy jest dokładnie tym, co chcieliśmy powiedzieć – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Na uruchomionej jesienią ubiegłego roku Bankomanii pokazujemy, że finanse nie muszą być skomplikowane. Naszym celem jest edukacja finansowa Polaków. W jego realizacji, oprócz grona ekspertów bankowych, wiedzą i doświadczeniem dzielą się zewnętrzni specjaliści z różnych branż oraz blogerzy-eksperci w dziedzinach gospodarowania finansami, czy nowoczesnych technologii.
Bankomania znalazła się także wśród projektów, za które Bank otrzymał nagrodę specjalną w konkursie Szpalty Roku 2014 organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej.
W konkursie „Pozytywista Roku” za prowadzenie akcji społecznych i zaangażowanie w promocję idei odpowiedzialnego biznesu Bank zdobył wyróżnienie również w 2011 roku.
PKO Bank Polski, jako instytucja odpowiedzialna społecznie, od lat angażuje się w projekty mające na celu edukację finansową. Prowadzi autorski Program Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych docierający do 2 mln dzieci, którego podstawą są zrewitalizowane w 2012 roku Szkolne Kasy Oszczędności. Kolejnym precedensem w edukacji finansowej najmłodszych było wprowadzenie w połowie 2013 roku oferty PKO Junior.
Fundacja Regionalnych Inkubatorów Przedsiębiorczości „Wokulski” przyznając nagrody premiuje w szczególności dobre praktyki gospodarcze, działania w kwestii wspierania przedsiębiorczości (zwłaszcza młodzieży), a także dorobek w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.