Pośrednicy coraz chętniej sprzedają ubezpieczenia

Szacuje się, że Polacy mają obecnie około 370 mld zł oszczędności. Dlatego też firmy pośrednictwa finansowego coraz częściej zajmują się ubezpieczeniami. Polisy przez nie oferowane mają służyć głównie jako inwestycja. Tylko w pierwszej połowie 2006 roku do funduszy inwestycyjnych wpłynęło 16 mld zł, przy czym nie wpłynęło to na zmniejszenie depozytów bankowych.

– Obecnie doradztwo w zakresie lokowania oszczędności to dla nas priorytet, tej kwestii dotyczy około 30 proc. spotkań w naszych oddziałach. Część produktów inwestycyjnych, które sprzedajemy, to fundusze opakowane w polisę na życie – mówi Maciej Kossowski z Expandera.

Niektóre firmy, np. Open Finance nie oferują innych polis niż inwestycyjne, ponieważ uważają, że nie będzie zainteresowania takimi produktami.

– Od początku działalności mamy szeroką ofertę ubezpieczeniową, jednak Polacy wciąż wolą ubezpieczać samochody czy mieszkania u agentów ubezpieczeniowych czy w placówkach towarzystw – ocenia Anita Skiba z Goldenegg.