Postępy prac Grupy Bazodanowej SMB

Podjęte na poprzednich spotkaniach decyzje związane z wprowadzeniem wspólnego dla wszystkich dostawców baz danych (zrzeszonych w SMB) standardu zapisu danych oraz przyjęcia konkretnych miar jakości danych weszły już w fazę operacyjnego działania. Jeszcze w czerwcu wszystkim zainteresowanym zostanie udostępniony opis, zaakceptowanych przez członków Grupy, wzorców poziomów standaryzacji baz. Oznacza to, iż klient wynajmujący dane z różnych źródeł będzie mógł otrzymać je w jednolitej strukturze – zgodnie z ‘poziomem 1 SMB’ (dane są eksportowane wg tego samego wzorca, z podziałem na odpowiednie kolumny, w określonej kolejności itp.) lub ‘poziomem 2 SMB’ (dane dotyczące nazw ulic i miast wystandaryzowane są wg przyjętego słownika).

Powyższe działania mają ułatwić klientom korzystanie z baz różnych dostawców (wymianę i deduplikację danych), pomóc w przygotowywaniu kampanii DM oraz wpłynąć na podniesienie jakości oferowanych zasobów informacji.

W najbliższych dniach zamknięte zostaną także prace nad projektem dotyczącym stworzenia ‘centralnego rejestru baz danych’, czyli miejsca, w którym każdy zainteresowany mógłby szybko i wygodnie znaleźć kompleksowe informacje o dostępnych w Polsce bazach, kryteriach je opisujących oraz dokonać oszacowania liczby potrzebnych mu rekordów. Po stworzeniu specjalnego kwestionariusza oraz jego wypełnieniu przez działaczy Grupy, przygotowany w postaci czytelnych tabel, ‘rejestr’ zostanie zamieszczony na stronach internetowych SMB i udostępniony szerokiemu odbiorcy.

Uczestnicy spotkania podjęli także trudną kwestię edukacji rynku w zakresie działań i technik marketingu bezpośredniego. Mając na uwadze różnorodność funkcjonujących w branży terminów i sposobów ich interpretacji Grupa Bazodanowa SMB stworzy ‘słownik pojęć DM’, który zapewni jednolity język komunikacji podmiotów działających w tym obszarze z rynkiem. Na stronach internetowych SMB mają być ponad to publikowane konkretne przykłady prac/projektów realizowanych na rzecz klientów (case studies) w ramach kampanii DM. Dzięki temu zainteresowane marketingiem bezpośrednim firmy będą miały dostęp nie tylko do wiedzy teoretycznej, ale także do zapoznania się z użytecznymi wskazówkami praktycznymi i ‘podglądania’ najlepszych.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele firm: Acxiom Polska, Egmont Polska, Eniro Polska, Present Service, SAZ Dialog, Schober Polska.