Potwierdzaj operacje Kodami SMS w Banku Pocztowym

19 marca br. Bank Pocztowy wprowadził nowy sposób potwierdzania operacji wykonywanych za pośrednictwem bankowości internetowej Pocztowy24 – z użyciem Kodu SMS.

Już dziś osoby korzystające z bankowości internetowej Pocztowy24 mają możliwość autoryzacji operacji  w nowy sposób. Umożliwia to wprowadzona przez bank nowa usługa potwierdzania transakcji wykonywanych przez internet – Kody SMS.

W celu potwierdzenia operacji, klient otrzyma wiadomość SMS z numeru +48 661 100 500, z kodem jednorazowym. Wiadomość będzie zawierać również szczegóły zlecenia, takie jak: jego datę i godzinę, numer rachunku nadawcy i odbiorcy oraz kwotę transakcji. Dzięki temu klient będzie miał możliwość weryfikacji, czy dane otrzymane wraz z kodem jednorazowym są zgodne z wykonywaną dyspozycją. Jeżeli tak, otrzymany w wiadomości SMS kod należy wpisać w wyznaczonym polu serwisu Pocztowy 24, co będzie jednoznaczne z autoryzacją dokonanej transakcji. Otrzymany Kod SMS jest przypisany do konkretnej operacji i nie może być użyty do potwierdzenia żadnej innej. Jest to nie tylko bardzo bezpieczny, ale również wygodny sposób autoryzacji, gdyż telefon komórkowy zazwyczaj mamy przy sobie.

Przykładowa treść wiadomości SMS z kodem jednorazowym dla przelewu wykonanego 15 marca 2010 roku o godz. 12.30, z rachunku 11 2222 XXX na rachunek 55 6666 YYY, na kwotę 100,00 zł, będzie następująca:

„Bank Pocztowy

Operacja z dn. 15-03-2010, godz. 12:30.

Przelew z rach.: 11 2222 XXX, na rach.: 55 6666 YYY,

kwota: 100,00 PLN. Kod: 123456″.


Do tej pory użytkownicy Pocztowy24 korzystali tylko z jednego sposobu zatwierdzania operacji. Klient otrzymywał kartę (zdrapkę), na której umieszczone były specjalnie zabezpieczone kody jednorazowe. Jeden kod wykorzystywany był do autoryzacji jednej operacji.

Kody SMS i karta kodów jednorazowych są całkowicie bezpłatne. Klient może samodzielnie zmieniać sposób potwierdzania operacji – poprzez serwis Pocztowy24. Wystarczy, że po zalogowaniu się do serwisu wybierze inny sposób potwierdzania operacji w menu Ustawienia/Kody jednorazowe. Takiej zmiany można również dokonać kontaktując się z Infolinią lub odwiedzając jeden z oddziałów Banku Pocztowego.

Źródło: Bank Pocztowy