Potwierdzanie tożsamości z mojeID w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Banku Millennium

Bank Millennium umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID, usługi dostarczanej przez KIR. W oparciu o to rozwiązanie bank wdrożył Millennium ID – nową usługę dostępną dla użytkowników bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Klienci banku zyskują możliwość potwierdzania tożsamości online zarówno u dostawców usług komercyjnych, jak i w serwisach administracji publicznej. Millennium ID umożliwia także dostęp do historii logowania i przekazywania danych.

fot. Amverlly / Shutterstock

Millennium ID to nowa usługa Banku Millennium, z której klienci mogą korzystać w aplikacji mobilnej oraz w systemie bankowości internetowej Millenet. Na podstawie bankowych danych mają możliwość utworzenia swojej cyfrowej tożsamości, czyli tzw. Środka Identyfikacji Elektronicznej, aby umożliwić zdalne potwierdzanie tożsamości klienta banku z wykorzystaniem usługi mojeID. Dodatkową zaletą Millennium ID jest funkcja sprawdzenia historii logowania i udostępniania danych weryfikacyjnych od początku korzystania z usługi.

Usługa mojeID to wygodna i bezpieczna metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta. Pozwala uniknąć stosowania mało wygodnych metod weryfikacji, jak przesyłanie skanów dokumentów tożsamości czy robienie zdjęć. mojeID jest udostępniane przez systematycznie rosnącą liczbę dostawców usług z różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Usługa umożliwia też logowanie do serwisów administracji publicznej, a także uwierzytelnienie w procesie zakładania i używania Profilu Zaufanego.

Aby klienci Banku Millennium mogli skorzystać z usługi wystarczy, że na stronie internetowej usługodawcy, w procesie który wymaga uwierzytelnienia użytkownika, wybiorą mojeID jako metodę potwierdzenia tożsamości. Następnie klikną w logotyp Banku Millennium i zalogują się do bankowości online. W kolejnym kroku zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na przekazanie danych do usługodawcy, z którego usług chcą skorzystać. Dla klientów korzystających z Millennium ID po raz pierwszy, najpierw zostanie utworzony Środek Identyfikacji Elektronicznej. Użytkownik usługi każdorazowo jest informowany o tym, komu i jakie dane udostępnia. Po zaakceptowaniu tego kroku, następuje automatyczne przeniesienie do serwisu, w którym wymagane jest potwierdzenie tożsamości. Aby utworzyć Środek Identyfikacji Elektronicznej, bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub systemie bankowości internetowej Millenet, wystarczy po zalogowaniu wybrać usługę Millennium ID z zakładki MilleUrząd i potwierdzić dane.

Źródło: KIR