Powszechne, uniwersalne, wszechobecne

Radio jest medium pozwalającym na skuteczne dotarcie do młodzieży: najwyższa słuchalność jest wśród ludzi w wieku 15-24 lata bo na poziomie 97, 5 % – czytamy w raporcie Millward Brown SMG/KRC. Podobnie jak przed rokiem mężczyźni słuchają więcej stacji radiowych niż kobiety (M- 1,41; K – 1,15).

Radio słuchane jest przez przedstawicieli praktycznie wszystkich grup zawodowych, najwyższa słuchalność występuje pośród właścicieli firm – 82, 4%, ale niewiele niższa jest wśród studentów – 77, 9 % i rolników (!) – 73, 9 %. Jednak wraz ze wzrostem wykształcenia wzrasta słuchalność stacji radiowych.

Słuchacze radia to osoby aktywne zawodowo, znające przynajmniej jeden język zachodni, rzadko spędzające czas wolny w domu, poszukujące informacji, a co za tym idzie podatne na reklamę.

Radio dociera równomiernie do słuchaczy na terenie całego kraju – podobna liczba mieszkańców dużych aglomeracji jak i małych miast słucha przynajmniej jednej stacji radiowej każdego dnia (średnia 73,2%).

Do godziny 15.00 jest głównym medium dla większości respondentów badania.

Radio to przede wszystkim medium towarzyszące – słuchamy go podczas wykonywania wielu czynności (jedzenie, sen, czynności domowe, praca etc.) w różnych miejscach – praca 22,2%; dom 58,7%, samochód 13,3%.

Stacje lokalne to ważne medium – jak wynika z badania, w trzech z pięciu największych miast (Kraków, Warszawa, Aglomeracja Śląska, Poznań i Trójmiasto) – rozgłośnie lokalne mają większą słuchalność, niż ogólnopolskie.

Dotarcie do konsumentów z przekazem reklamowym wymaga coraz bardziej wyszukanych metod. Marketerzy prześcigają się w tworzeniu nowych narzędzi, ale czy jakiekolwiek medium może konkurować z radiem, które towarzyszy nam każdego dnia, niezależnie od pory roku i naszego miejsca zamieszkania.