W tegorocznej edycji konkursu „Grasz o staż” Bank BPH ufundował 11 wakacyjnych staży dla studentów i absolwentów wyższych uczelni. Stażyści samodzielnie realizują projekty wynikające z potrzeb biznesowych firmy, a czuwają nam nimi opiekunowie. Pierwszy z trzech miesięcy studenckiej przygody z bankowością dobiegł właśnie końca.
W tym roku staże w Banku BPH odbywają się w centrali w Warszawie i Gdańsku w różnych departamentach, m.in. rozwoju produktów, marketingu, e-bankingu, HR, jakości czy planowania i analiz. Ubiegający się o staż studenci w pierwszym etapie rozwiązywali ambitne zadania konkursowe. Po pozytywnej ocenie wybrane osoby zostały zaproszone do kolejnego etapu, czyli procesu rekrutacji w Banku.
– Jesteśmy otwarci na młode osoby dopiero rozpoczynające swoją karierę. Na tych, którzy, choć nie mogą jeszcze pochwalić się bogatym doświadczeniem zawodowym, nie boją się nowych wyzwań i chcą rozwijać swoje kompetencje w bankowości pod okiem najwyższej klasy specjalistów – powiedział Cezary Mączka, Wiceprezes Zarządu Banku BPH zarządzający Pionem Zasobów Ludzkich.
Dla każdego z 11 stażystów Bank przygotował indywidualny plan praktyk, który pozwoli nie tylko na rozwój umiejętności i pogłębienie wiedzy, ale również na poznanie i zrozumienie charakteru pracy oraz kultury organizacyjnej. Każdy z uczestników po ukończeniu odpowiedniego szkolenia samodzielnie realizuje zadania, zawsze jednak może liczyć na wsparcie swojego opiekuna. Stażyści za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie.
– Na początku stażu przeszedłem serię szkoleń dotyczących produktów transakcyjnych oferowanych przez Bank BPH. To niepowtarzalna okazja, aby uczyć się bezpośrednio od bardzo dobrych specjalistów, od praktyków. Teraz przede mną szkolenia dotyczące kontaktów z Klientem i wiem, że zdobytą wiedzę będę miał niedługo okazję zastosować w praktyce – dzieli się swoimi wrażeniami z pierwszego miesiąca praktyk Daniel Dąbrowski, stażysta w Departamencie Sprzedaży Bankowości Transakcyjnej.
Kaja Retkiewicz-Wijtiwiak praktykująca w Departamencie CRM dodaje – Już pierwszego dnia otrzymałam samodzielne zadanie do wykonania – miałam określić na podstawie danych historycznych profil Klienta szczególnie zainteresowanego jednym z produktów inwestycyjnych.
Takie podejście Banku BPH do praktyk gwarantuje, że stażyści wykorzystują wiedzę zdobytą na uczelni, jednocześnie ucząc się każdego dnia od ekspertów. Dzięki swojemu świeżemu spojrzeniu wnoszą cenny wkład w projekty realizowane przez różne jednostki Banku. – Do tej pory znałam marketing tylko z książek i teorii, teraz mogę przyjrzeć się, jak wygląda proces tworzenia kampanii od momentu wymyślenia produktu po nakręcenie spotu reklamowego. Miałam już okazję uczestniczyć w pisaniu briefu mediowego i w kręceniu spotu reklamowego do naszej nowej kampanii – mówi Magda Żebrowska, na stażu w Departamencie Marketingu.
– Od początku mojego stażu jestem traktowana jak pełnoprawny członek zespołu. Okazano mi dużą dozę zaufania, powierzając różne zadania. Mimo że nie mam doświadczenia w organizacji szkoleń, które jest moim głównym zadaniem podczas stażu, czuję się swobodnie, bo wiem, że Zespół, z którym pracuję, chętnie udziela mi wskazówek i cierpliwie odpowiada na moje pytania – podkreśla Anna Łukawska, stażystka w Departamencie Rozwoju i Zarządzania Talentami. A Marcin Gregorczyk, stażysta w Departamencie Restrukturyzacji i Windykacji podsumowuje – Fajnie poznać bank od środka.
Źródło: Bank BPH