Pożyczka od Ręki w Banku BPH

Mała rata w dużym banku! Bez żadnych ukrytych kosztów. Przekaz kampanii – Nie pozwól, aby ktoś zarabiał za Twoimi plecami – skupia się przede wszystkim na pokazaniu niskiej miesięcznej raty, wynikającej z faktu, że Pożyczka od Ręki w Banku BPH nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi, ukrytymi kosztami. Po wejściu w życie Ustawy Antylichwiarskiej, wiele instytucji finansowych oferujących pożyczki gotówkowe wprowadziło w swoich umowach dodatkowe opłaty, np. za doradztwo, ubezpieczenie czy też administrowanie rachunkiem kredytowym. W odróżnieniu od nich, oferta Banku BPH jest przejrzysta, cenę pożyczki stanowi jedynie prowizja za jej udzielenie oraz konkurencyjne oprocentowanie. – Bank BPH jest trzecim co do wielkości bankiem w Polsce – podkreśla Barbara Szołomicka, dyrektor Departamentu Marketingu Banku. – Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować swoim klientom niskie raty, bez żadnych dodatkowych kosztów i ukrytych opłat.

Powyższa koncepcja stanowi rezultat przeprowadzonych przez Bank BPH jakościowych badań konceptów produktowo – komunikacyjnych. – Wynikało z nich, że dla osób, zaciągających pożyczkę, najistotniejsze jest poczucie pewności i bezpieczeństwa oraz możliwość spłacania niskich (stałych) miesięcznych rat – wyjaśnia Barbara Szołomicka. – Dzięki przejrzystości oferty oraz obniżeniu rat Pożyczki od Ręki, Bank BPH odpowiada na najważniejsze potrzeby konsumentów.

Pożyczkę od Ręki wyróżniają wśród konkurencyjnych ofert nie tylko niskie raty i brak dodatkowych opłat. Jak sama nazwa produktu wskazuje, Pożyczkę od Ręki w Banku BPH otrzymuje się szybko, łatwo i bez zbędnych formalności – wystarczy tylko jedna wizyta w oddziale banku bądź w wybranej placówce partnerskiej – w dodatku bez poręczycieli i innych zabezpieczeń. Ponadto, możliwe jest złożenie wniosku o pożyczkę w Internecie lub za pośrednictwem infolinii. Pożyczkę mogą otrzymać osoby, których dochód netto wynosi od 500 zł (z możliwością łączenia dochodu z różnych źródeł). Jednocześnie pożyczkę można zaciągnąć na kwotę od 500 aż do 40 000zł, zaś jej spłatę można rozłożyć na 48 miesięcy.

Wyjątkowo szeroka grupa docelowa produktu wpłynęła na skalę przygotowanych w ramach kampanii działań promocyjnych. Skierowane są one bowiem do wszystkich osób, poszukujących szybko gotówki, w szczególności zaś do osób, które często nie mogą sobie pozwolić na większe wydatki, a takie często są przecież nieuniknione (np. ważne wydarzenia rodzinne, zakup sprzętu RTV/AGD, cele edukacyjne, święta).

W reklamach telewizyjnych Pożyczki od Ręki wykorzystany został oryginalny i zabawny koncept kreatywny, przygotowany dla Banku BPH przez agencję Just. W pierwszej scenie spotu widzimy bliżej nieokreślonego pożyczkodawcę, który wręcz „zbyt przyjaźnie” zachwala swój produkt potencjalnemu klientowi. Czyniąc to, poklepuje klienta po plecach, aby niepostrzeżenie przymocować do jego pleców samoprzylepne karteczki.

Po chwili okazuje się, że na karteczkach tych widnieją rozmaite dodatkowe koszty, związane z zaciągnięciem pożyczki. W kolejnej scenie znajdujemy się w oddziale Banku BPH, gdzie doradczyni życzliwie usuwa z pleców klienta owe karteczki i oferuje mu Pożyczkę od Ręki, pozbawioną ukrytych opłat, dzięki czemu jej rata jest wyjątkowo niska. – Wybraliśmy ten koncept, ponieważ nie tylko wyróżnia się on na tle działań konkurencji, ale również wzbudza znaczne zaangażowanie odbiorcy – mówi Michał Wójcik, który odpowiada za kampanię pożyczki w Banku BPH – Dzieje się tak dzięki odwołaniu do silnego insight’u grupy docelowej, jakim jest obawa przed ukrytymi w umowach wielu pożyczkodawców „kruczkami” w postaci dodatkowych, ukrytych wysokich opłat.

Kampania obejmie swoim zasięgiem intensywne działania reklamowe w TV (najlepiej dopasowany kanał komunikacji do klienta masowego), ogłoszenia w tytułach prasowych o wysokim nakładzie i zasięgu, wsparte przez wydawnictwa regionalne, outdoor, kampanię radiową, POS w placówkach bankowych i u partnerów, oznakowanie okien, mailingi, działania lokalne.

Kreację przygotowała agencja Just, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się MediaCom Warszawa.

Osoby odpowiedzialne ze strony Agencji – Marcin Gawęcki, Bartłomiej Grynko

Osoby odpowiedzialne za kampanię ze strony banku – Michał Wójcik, Barbara Szołomicka.