Co dzisiaj oferują firmy ubezpieczeniowe w tym zakresie? Jakich zmian możemy się spodziewać w najbliższym czasie dla odbiorców prywatnych?
Awaria, wypadek czy kradzież samochodu mogą przytrafić się w każdym miejscu i o każdej porze. Ubezpieczenie OC i AC nie zagwarantuje nam pomocy w niektórych sytuacjach. Dlatego na wypadek wszelkich trudności, możemy zabezpieczyć się wykupując ubezpieczenie assistance, zwłaszcza jeśli wybieramy się za granicę.
Co to jest?
Polisa assistance w zakresie podstawowym jest często proponowana jako bezpłatny dodatek do ubezpieczenia OC lub AC. Standardowa opcja assistance obejmuje holowanie pojazdu w przypadku kolizji lub wypadku drogowego do najbliższego warsztatu serwisowego lub też do pewnej kwoty pokryje koszt parkowania uszkodzonego pojazdu. Kolejne, rozszerzone stopnie ubezpieczenia assistance gwarantują holowanie także w przypadku awarii pojazdu, jego naprawę do określonych w umowie kosztów, złomowanie, dostarczenie części czy paliwa. Pojazd zastępczy gwarantowany przez ubezpieczyciela często wiąże się z dodatkową opłatą, nawet w przypadku uprzedniego wykupienia pełnego Car Assistance (CA).
Oferta typu assistance przeznaczona jest dla pojazdów osobowych, ciężarowych, półciężarowych, a także motocykli.
To może się przydać
Ubezpieczenie assistance może okazać się szczególnie pomocne np. podczas rodzinnego wyjazdu za granicę na narty. Bez względu na to jaką ofertę wybierzemy, możemy być pewni, że cały czas będziemy mogli liczyć na wsparcie ubezpieczyciela. Niewielka część ubezpieczycieli oferuje pomoc za granicą w pakiecie podstawowym, będącym dodatkiem do OC lub AC. Inne towarzystwa ubezpieczeniowe rozszerzają zakres terytorialny oraz usługowy poza Polskę w dodatkowych, droższych wariantach, które można wykupić na określoną liczbę dni. Watro pomyśleć, o tym, że w środku nocy zimą podróżując z dziećmi może zdarzyć się nam awaria bądź drobna stłuczka. Przydałoby się wtedy auto zastępcze lub na przykład nocleg w pobliskim hotelu. Tego wszystkiego można oczekiwać wykupując szerszy pakiet CA.
Klienci instytucjonalni są zaopatrzeni w integratora ubezpieczeniowego, który łączy cele biznesowe leasingodawców z ich klientami z różnych branż. Ubezpieczyciele zapewniają klientom biznesowym doradztwo podczas tworzenia pakietów świadczeń pomocowych, w tym nowych konfiguracji uwzględniających wykorzystanie posiadanych już przez każdy pojazd różnych gwarancji. Coraz większego znaczenia w usługach assistance nabiera pakiet profilowany pod kątem flot składających się z pojazdów dostawczych. W tym przypadku podstawowy pakiet assistance obejmuje pomoc techniczną, zorganizowanie zastępczego auta dostawczego oraz organizację przeładunku towaru.
Krzysztof Wiliński, specjalista ds. ubezpieczeń portalu ubezpieczenie.pl, oferującego polisy komunikacyjne twierdzi, że „…w niedługim czasie pakiety assistance dedykowane branży CFM (Car Fleet Management) i leasingowej, czeka szybki rozwój. Doprowadzi on do powstania nowego kształtu usług pomocowych dla kierowców i właścicieli pojazdów, także skierowanego do odbiorców prywatnych. Myślę, że będziemy także obserwować ewolucję w kierunku coraz pełniejszej oferty pomocowej już od podstawowych pakietów”.
Źródło: VanguardPR