PR Congress w Kijowie z polskimi prelegentami

Sesję plenarną Kongresu rozpoczął Alexander Gafin, członek zarządu i wiceprezydent Alfa Banku, który mówił m.in. o roli transparentności w biznesie i komunikacji. Jego wykład uzupełniała prezentacja prof. Dennisa L. Wilcoxa, który mówił o roli specjalisty ds. PR w firmie. Paweł Trochimiuk mówił ukraińskim specjalistom o roli właściciela i top managera w kreowaniu wizerunku firmy.

Bardzo duże zainteresowanie i emocje uczestników wzbudziły natomiast warsztaty poświęcone zasadom współpracy z mediami, w których uczestniczył prof. Dariusz Tworzydło oraz kilku ukraińskich dziennikarzy i PR-owców.

„Byłem zaskoczony jak bardzo podzielone jest środowisko ukraińskich PR-owców pod kątem etyki postępownia z mediami. Myślę, że prezentacja polskich doświadczeń w tym zakresie, w tym także akcji „Czyste Informacje” była dla nich bardzo cenna” – mówi prof. Dariusz Tworzydło, który podczas kongresu w Kijowie prowadził także warsztaty poświęcone budowaniu reputacji krajów.

Podczas Kongresu przyznano także – po pierwszy raz na Ukrainie – nagrody dla najlepszych kampanii public relations – Pravda Avards. Nagrody oceniało międzynarodowe jury, którego przewodniczącym był prof. Dennis Wilcox, a polskich PR-owców reprezentował Paweł Trochimiuk. W obu kategorii najbardziej kreatywnej kampanii pierwsze miejsce zdobyła agencja PRP Ukraine za akcję „Chldren Safty Online”. Ta sama agencja otrzymała pierwsze miejsce w kategorii najbardziej efektywnej kampanii za działania na rzecz firmy Goodyear pod hasłem „Safety on road”. Wśród nagrodzonych agencji znalazły się także: Key Communications, Creon Creative oraz SPN Ogilvy Public Relations.

Europejski Kongres PR 2006 zorganizowany został z inicjatywy Ukraińskiego Stowarzyszenia Public Relations we współpracy z organizacjami międzynarodowymi ICCO i CIPR. Projekt ten ma na celu nawiązanie i rozwój kontaktów pomiędzy ekspertami public relations z różnych krajów Europy, wymianę poglądów i wiedzy jak również poprawianie warunków rozwoju całej branży PR. Impreza ma być przeprowadzana raz do roku. Hasłem przewodnim tegorocznego kongresu jest „PR strategiczny: od wizerunku firmy do reputacji kraju”.