Mimo rosnącej świadomości potrzeby prowadzenia działań komunikacyjnych, branża public relations nadal charakteryzuje się słabą reputacją – pozytywnie ocenia ją tylko 16% Polaków.
Z raportu zrealizowanego na zlecenie Procontent Communication wynika, że co trzeci Polak uważa PR za niewiarygodny, a prawie 30% badanych łączy go przede wszystkim z tzw. czarnym PR-em.
Badanie zrealizowane przez Procontent Communcation w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń” pokazuje, że mimo licznych inicjatyw ukierunkowanych na poprawę postrzegania PR-u, duża część Polaków nadal ocenia go w sposób negatywny. Co trzeci badany uważa PR za niewiarygodny, a aż 29% ankietowanych utożsamia działania komunikacyjne przede wszystkim z tzw. „czarnym PR-em”, podczas gdy tylko 9% całkowicie sprzeciwia się tej opinii. 46% osób nie ma natomiast na ten temat wyrobionego zdania.
Wyniki przeprowadzonego przez nas badania pokazują, że to brak wiedzy na temat PR-u w dużej mierze przekłada się na negatywny stosunek do naszej branży. Tymczasem bez prowadzenia dodatkowych działań komunikacyjnych, dalszy rozwój gospodarczy naszego kraju będzie o wiele trudniejszy –mówi Grzegorz Ćwiek, Dyrektor Zarządzający Procontent Communicaton.Przykład Stanów Zjednoczonych pokazuje, że dobrze prowadzone działania z zakresu budowania wizerunku, coraz częściej łączone z doradztwem strategicznym, mogą przynieść firmom wymierne korzyści –dodaje.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Internetowych Badań Rynkowych w okresie od 29 do 31 października ubiegłego roku na reprezentatywnej grupie Polaków.
/ Procontent Communication