PR-owy sezon ogórkowy?

Sierpniowe badanie przekazów o branży PR objęło 42 materiały. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Rzeczpospolita, która opublikowała 6 artykułów związanych z PR. Kolejne miejsca zajmują The Warsaw Business Journal, Gazeta Prawna i Gazeta Wyborcza.

15 publikacji dotyczyło informacji o rynku PR, drugi co do częstotliwości okazał się, podobnie jak miesiąc temu, temat narzędzi doskonalących warsztat PR-owców – 9 przekazów. Również często był poruszany wątek działań wizerunkowych polityków w kontekście zbliżających się wyborów i kampanii wyborczych, choć materiały bezpośrednie dotyczące marketingu politycznego znajdują się dopiero na trzecim miejscu (Wykres 1).

Większość przekazów o branży PR była neutralna – 76%. Po 12% miały materiały negatywnie i pozytywnie opisujące branżę PR. Najwięcej przekazów o ujemnym wydźwięku dla branży pojawiło się w kategorii czarny PR zwłaszcza w kontekście PR-u politycznego.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (45% tekstów) oraz poświęcone tematyce biznesowej (31%).

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 55 przekazów. Część tych przekazów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR znajduje się Adam Łaszyn z Alert Media i specjalista od kreowania wizerunku polityków, Piotr Tymochowicz. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji nie było zdecydowanego lidera – kilka organizacji było wymienianych dwukrotnie. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęły Alert Media i Partner of Promotion, wzmiankowane przez media cztery razy (tabele 1, 2 i 3).