Pracownicy Banku BPH w Global Management Challenge

Pięć drużyn złożonych z pracowników Banku BPH bierze udział w XI polskiej edycji Global Management Challenge – największej na świecie interaktywnej grze strategicznej, w której zespoły zarządzają konkurencyjnymi przedsiębiorstwami.

Tegoroczna edycja gry ruszyła w listopadzie, a wystartowało w niej aż 600 zespołów z całej Polski. Zadaniem każdej drużyny jest zarządzanie firmą w taki sposób, aby osiągnąć najlepsze wyniki na rynku – przedsiębiorstwo działa bowiem na wirtualnej giełdzie. Uczestnicy analizują raporty dotyczące wyników firmy w ostatnich kwartałach oraz opracowują strategię na najbliższą przyszłość. Decyzje są podejmowane w warunkach silnej konkurencji i w zmieniającym się otoczeniu ekonomicznym. Należy też przewidzieć działania konkurentów, przy czym poszczególne zespoły nie kontaktują się ze sobą. Jedynym wyznacznikiem sukcesu drużyny jest cena akcji osiągnięta po zakończeniu każdego etapu.

GMC to świetny konkurs symulujący zarządzanie prawdziwym przedsiębiorstwem, w którym możemy wcielić się w rolę członków zarządu firmy i poczuć na „własnej skórze” odpowiedzialność za nasze decyzje – a te podejmujemy w 66 kluczowych obszarach firmy w każdym z 5 cykli decyzyjnych. Udział w konkursie rozwija umiejętności zarządzania procesem, ludźmi, zasobami firmy oraz buduje umiejętność współpracy w grupie, czyli wszystko to, co przydaje się w codziennej pracy w banku – powiedział Arkadiusz Wasilewski, kierownik w Departamencie Windykacji Banku BPH.

Adrian Korbolewski, kierownik w Departamencie Planowania i Rozwoju Operacji, dodaje: – GMC pozwala spojrzeć na firmę jako całość, nie tylko poprzez pryzmat funkcji, w której obecnie pracujemy. To także dobra zabawa, codzienne spotkania i analizy do późnych godzin nocnych, a wreszcie radość i satysfakcja lub rozczarowanie, kiedy widzimy wyniki podjętych decyzji.

 

19 listopada wszystkie zespoły podejmowały już pierwsze strategiczne decyzje dotyczące ich wirtualnych firm. Trzy z pięciu zespołów Banku BPH są obecnie liderami w swoich grupach.

Piotr Rewera, Dyrektor Operacyjny w Pionie Finansowym, podkreśla, że udział w grze strategicznej daje uczestnikom unikalną możliwość zmierzenia się z obowiązkami i decyzjami, przed którymi stają codziennie zarządy firm.

Często sobie myślimy, że to jest łatwa praca. Przecież tylko mówimy innym, co mają robić. Ale czy przyjęliśmy dobrą strategię? Czy przyniesie ona oczekiwany skutek? Czy potrafimy dobrze odczytać dynamikę rynku i przewidzieć ruchy konkurencji? – zauważa.

Konkurs GMC składa się z dwóch etapów rozgrywanych on-line oraz półfinału i finału krajowego. W każdym etapie następuje proces eliminacji zespołów i tylko najlepsze drużyny w swojej grupie awansują do kolejnej rundy. W I etapie startuje 600 zespołów, do II przechodzi 150, a do półfinału – już tylko 38. W finale, który odbędzie się w drugiej połowie marca 2011 roku w Warszawie, podczas jednodniowej sesji spotka się 6 zespołów. Będą walczyć o zwycięstwo i udział w światowym finale (kwiecień 2011, Makao).

Organizatorem konkursu Global Management Challenge jest BIGRAM Personel Consulting. Patronat honorowy objęły Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie i Narodowy Bank Polski.

Źródło: Bank BPH