Pracownik Santander Banku z koronawirusem. Bank zamyka placówkę na ul. Legnickiej we Wrocławiu

Santander Bank Polska poinformował, że jeden z jego pracowników jest zakażony koronawirusem. Obsługiwał klientów w placówce na ul. Legnickiej we Wrocławiu. – Jesteśmy w stałym kontakcie z naszym pracownikiem i pozostałymi osobami z tego oddziału, które znajdują się w kwarantannie – informuje biuro prasowe Santandera. Bank zdecydował się zamknąć placówkę, a do sanepidu przekazał bazę klientów, których w okresie ostatnich 14 dni obsługiwał pracownik.

fot. Wojciech Boczoń, Bankier.pl

Poniżej zamieszczamy komentarz Santander Banku Polska:

U pracownika jednego z naszych wrocławskich oddziałów (ul. Legnicka we Wrocławiu) zdiagnozowano koronawirusa. Bank podjął działania, jeszcze przed otrzymaniem informacji o wyniku testu i zamknął placówkę. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszym pracownikiem i pozostałymi osobami z tego oddziału, które znajdują się w kwarantannie. Po uzyskaniu informacji o pozytywnym wyniku testu, zgodnie z wytycznymi GIS, bazę klientów, których w okresie ostatnich 14 dni obsługiwał nasz pracownik przekazujemy do powiatowego punktu SANEPIDU. Ponadto, mając na względzie troskę o bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów, a także odpowiedzialność społeczną, nie czekając na kontakt służb sanitarnych – podejmujemy próby skontaktowania się z naszymi klientami, bezpośrednio informując ich o zaistniałej sytuacji.

Placówka pozostanie nieczynna, a klientów kierujemy do innych oddziałów banku we Wrocławiu. Jesteśmy w stałym kontakcie z odpowiednimi służbami, realizujemy zalecenia, w tym dezynfekcję placówki. Pracownicy banku zostali poinformowani o sytuacji.

W Santander Bank Polska podejmujemy działania profilaktyczne, aby zapewnić bezpieczne i higieniczne środowisko klientom i pracownikom.  Już wcześniej zdecydowaliśmy, że tam, gdzie charakter pracy na to pozwala, pracownicy będą pracować zdalnie lub rotacyjnie. Ograniczyliśmy wszystkie spotkania, część z nich organizujemy zdalnie – poprzez tele i wideo konferencje. Ograniczyliśmy do absolutnego minimum podróże służbowe. Rozdzieliliśmy lokalizacje osób pełniących kluczowe role w banku.

Do placówek i biur banku dostarczamy odpowiednie środki dezynfekujące i ochrony osobistej: żele antybakteryjne, maseczki i rękawiczki.  Oddziały i powierzchnie biurowe są na bieżąco dezynfekowane. Zmodyfikowaliśmy standardy obsługi klienta – np. zrezygnowaliśmy z podawania ręki, wprowadziliśmy zasadę  ograniczania liczby klientów przebywających jednocześnie w oddziale – zapraszamy klientów pojedynczo, tak aby w oddziale w jednym czasie przebywało tylu klientów, ilu doradców.  Dodatkowo przy stanowiskach doradców będziemy montować szyby ochronne.

Niezależnie od powyższych działań naszym klientom rekomendujemy korzystanie z bankowości online i dokonywanie płatności kartami. Porady, jak bezpiecznie bankować, informacje o dostępności naszych placówek, klienci znajdą na stronie www.santander.pl/koronawirus