Praga Południe to dzielnica numer 1 na prawym brzegu Wisły

Wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar-TNS na zlecenie Dom Development S.A. pokazały że warszawiacy są bardzo mobilni i chętni do zmiany miejsca zamieszkania, w tym z jednego brzegu Wisły na drugi. Co czwarty mieszkaniec lewej strony poszukiwałby mieszkania po prawej stronie. Ankietowanych spytano równieżo to, czego oczekują od miejsca zamieszkania i jakie są kluczowe czynniki decydujące o zakupie nowego lokum. Pragę Południe – wybór numer 1 na prawym brzegu Wisły – warszawiacy cenią za bogatą infrastrukturę, samowystarczalność i klimat starej Warszawy.


Powodów do zmiany starego mieszkania na nowe jest wiele, należą do nich np. plany powiększenia rodziny czy optymalizacja budżetu. Obecne lokum jest drogie w utrzymaniu i wymaga gruntownego remontu, więc zamiana na większe, nowsze w innej lokalizacji w dłuższej perspektywie pozwoli efektywniej zarządzać domowym budżetem. 60% respondentów badania uznało dogodny dojazd do szkoły i pracy za jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzję. Pozostałe to spokojne otoczenie, dogodny dojazd do centrum, różnorodne tereny zielone. Nie bez znaczenia pozostaje dobry stosunek ceny do jakości nieruchomości.

Lewy do prawego, czyli migracje Warszawiaków


Aż 20% ankietowanych wskazało Pragę Południe jako idealną lokalizację, nazywając ją dzielnicą samowystarczalną, w której wszystko co ważne i potrzebne jest pod ręką, z bogatą i różnorodną infrastrukturą, licznymi parkami, niepowtarzalnym klimatem starej Warszawy i świetnie skomunikowaną z centrum miasta. Praga Południe okazała się być wyborem numer 1 wśród prawobrzeżnych dzielnic stolicy, wyprzedzając modną Pragę Północ. Dla odmiany numerem 1 po lewej stronie okazał się Mokotów, a zaraz po nim Żoliborz. Co czwarty mieszkaniec lewej strony poszukiwałby mieszkania po prawej stronie, natomiast aż 98% ankietowanych i jednocześnie mieszkańców prawego brzegu wykazało przywiązanie i chęć pozostania w obrębie swojego miejsca zamieszkania.

Praga Południe Mokotowem prawego brzegu Wisły


Najmocniejszym wyróżnikiem Pragi Południe, wedle 50% ankietowanych, na tle pozostałych dzielnic jest klimat starej Warszawy, a zaraz po nim samowystarczalność dzielnicy – wszystko co ważne i potrzebne jest na miejscu. Prawie 40% respondentów wskazało, że w dzielnicy jest szeroki dostęp do placówek szkolno-przedszkolnych, szpitali i przychodni. Podkreślali oni duży wybór restauracji i barów niemal na wyciągnięcie ręki. Tym, co niezwykle cenią w dzielnicy jest bliskość natury, zadbane i doinwestowane parki i tereny zielone, przystosowane dla rodzin z dziećmi. Wśród miejsc, które najczęściej wymieniali znalazł się Park Skaryszewski, Jeziorko Kamionek, jeziorko Balaton, Rezerwat Przyrody Olszynka Grochowska, a także mniejsze parki: Polińskiego, Leśnika czy Znicza.

Badanie pokazało również, że nie tylko Żoliborz czy Saska Kępa słyną z wysoko rozwiniętego poczucia wspólnotowości. Mieszkańcy prawego brzegu Wisły i zarazem ankietowani badania doceniają dostępność lokalnych inicjatyw i miejsc wspólnych, które budują poczucie przynależności, tożsamości, identyfikacji z miejscem zamieszkania i wspólnoty.

Mentalna granica, jaką dotąd była Wisła, stopniowo się zaciera. Co więcej, to właśnie Wisła jednoczy ludzi i spaja obydwa brzegi. Wyniki badań pokazały prawą stronę miasta, zwłaszcza Pragę Południe, jako zieloną, przyjazną rodzinom i dzieciom dzielnicę, z duszą i niepowtarzalnym klimatem – to taki Mokotów prawego brzegu miasta. Elementy infrastrukturalne, jak linia tramwajowa, która niebawem zostanie tam wybudowana, czynią ją jeszcze bardziej atrakcyjną i jeszcze lepiej skomunikowaną z pozostałymi częściami miasta. Dla nas, wiodącego dewelopera mieszkaniowego, to cenna wiedza, która utwierdziła nas w poczuciu, że portfolio projektów, jakie realizujemy również po tej stronie Wisły, to dobry kierunek i odpowiedź na potrzeby Warszawiaków. Jedno z naszych osiedli – Saska – już jest niemal w całości wyprzedane, osiedle Forma przy zabiegu Ostrobramskiej i Motorowej właśnie się buduje i cieszy ogromnym zainteresowaniem. Otrzymujemy wiele zapytań od klientów chcących osiedlić się właśnie w tej części miasta – wsłuchujemy się w ich potrzeby i cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na ich oczekiwania.” –powiedział Radosław Bieliński, Kierownik Marketingu i Rzecznik Prasowy w Dom Development S.A.