Pramerica Życie TUiR SA wypłaciła więcej świadczeń w pierwszej połowie 2017 roku niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Suma wypłaconych świadczeń za okres styczeń – czerwiec 2017 wyniosła 41,5 mln PLN, a to o 15,4 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2016 roku.
– Coraz więcej klientów dostrzega potrzebę ochrony zdrowia i życia. Z przeprowadzonego przez nas badania „Pramerica Insight: Polacy i Amerykanie o finansach osobistych” wynika, że Polacy na pierwszym miejscu w swoich priorytetach finansowych stawiają możliwość pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie (68%). To potwierdza rosnącą popularność umów dodatkowych chroniących zdrowie klienta i zapewniających wypłaty świadczeń w razie poważnego zachorowania, uszczerbku na zdrowiu, czy pobytu w szpitalu. A takie wypłaty, częstsze i w większym wolumenie wpływają znacząco na ogólną wartość wypłaty świadczeń. – wyjaśnia Iwona Wiśniewska – Jacak, Dyrektor Działu Wypłaty Świadczeń w Pramerica Życie.
Wzrost wypłaty świadczeń powiązany jest z rosnącą sprzedażą polis. Składka przypisana brutto polis indywidualnych na koniec drugiego kwartału 2017 jest o 4,9 % wyższa od wyniku z analogicznego okresu w 2016 roku, natomiast w ramach ubezpieczeń grupowych wzrost ten wynosi 11,3%.
Średni czas wypłaty świadczeń w Pramerica Życie, liczony od daty skompletowania dokumentacji niezbędnej do ustalenia wysokości świadczenia, w minionym półroczu wyniósł 2 dni. Warto podkreślić, że ustawowy termin na wypłatę świadczenia wynosi 30 dni.
– Wypłata świadczenia to nic innego jak spełnienie obietnicy, którą dajemy klientom w momencie zawarcie umowy ubezpieczenia. Zdajemy sobie również sprawę z tego, że wypłata świadczenia wiąże się najczęściej z tragicznymi i niezwykle trudnymi sytuacjami naszych klientów, jak śmierć, choroba lub nieszczęśliwy wypadek. Dlatego staramy się jak najszybciej wypłacić należne świadczenia i choćby w ten sposób pomóc im lub ich bliskim w tych wyjątkowo ciężkich chwilach – wyjaśnia Iwona Wiśniewska – Jacak.
Źródło: Pramerica Życie