Prawie 50% Polaków nie posiada konta bankowego

Jak powiedział Sławomir Sikora „Już drugi raz organizujemy akcję społeczną ważną dla większości Polaków. Poprzez promowanie edukacji finansowej przypominamy, jak niezbędna w naszych czasach jest wiedza ekonomiczna. Jestem dumny że Fundacja Kronenberga wśród realizowanych projektów ma także działania inspirujące Polaków do rozważnego zarządzania swoimi finansami.

Stanisław Kluza zwrócił uwagę, że wyniki badań przeprowadzonych przy okazji Tygodnia dla Oszczędzania świadczą o wzroście zaufania do własnych decyzji i spadku – do doradztwa zewnętrznego: „Szczególnie w takich czasach jak teraz, kiedy media informują nas o zawirowaniach finansowych, ważne jest aby działać rozważnie w oparciu o swoją wiedzę, dystansując się wobec reklam, czy sugestii płynących z zagranicy – w związku z doniesieniami na temat rynku finansowego. Polacy na szczęście kierują się zdrowym rozsądkiem, choć nadal największa bolączką jest brak podstawowej wiedzy o finansach.”

Na konferencji zaprezentowano wyniki badań opinii społecznej przygotowane specjalnie przez Pentor na potrzeby Tygodnia dla Oszczędzania. Według badań 42% Polaków nie boi się kryzysu finansowego. Równocześnie tylko 14% naszych obywateli planuje wydatki na okres dłuższy niż jeden miesiąc. Co ważne Polacy nie lubią ryzykować w inwestycjach finansowych, ale nadal ich wiedza o finansach nie opiera się o merytoryczne materiały czy opinie fachowców. Więcej o wynikach badań w załączonym raporcie.

Organizatorzy akcji przedstawili na konferencji także harmonogram obchodów oraz planowanych działań. W ramach Tygodnia dla Oszczędzania ponad 2 tysiące polskich szkół otrzymało zestawy edukacyjne, a aktywnie do obchodów włączyło się już 150 szkół. Materiały edukacyjne przygotowane w Internecie obejrzało ponad 100 tyś osób. Akcja rozwija się dynamicznie we wszystkich regionach Polski.

W dniu 31 października społeczność międzynarodowa obchodzi Światowy Dzień Oszczędzania. W związku z tym, w ostatnich dniach października w różnych zakątkach świata prowadzone są akcje edukacyjne uświadamiające opinii publicznej, jak ważne dla naszej sytuacji życiowej jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi. Już drugi rok z rzędu obchodzimy w Polsce ten dzień w ramach akcji społecznej Tydzień dla Oszczędzania. Organizatorem jest Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy przy współpracy z Fundacją Think! Patronat merytoryczny nad tą inicjatywa objęła Komisja Nadzoru Finansowego.