Dwa nowe spoty reklamowe będą miały premierę w największych polskich stacjach telewizyjnych. Tym razem niepowtarzalność i oryginalność marki Żywiec podkreślona została przez odważne nawiązanie do innych znanych i rozpoznawalnych światowych marek. W krótkich spotach pojawiają się nazwy legendarnych firm takich jak Levis, Bosch, Jeep czy Suzuki. Obecna kampania stanowi kontynuację przyjętej strategii, która pozycjonuje Żywiec jako najlepsze polskie piwo. Efektem przyjętej strategii jest zwycięstwo marki Żywiec w kategorii „jakości produktów i usług” w rankingu „Pulsu Biznesu” i „Pentora”.
Spoty telewizyjne wykorzystane w kampanii „Prawie jak” bazują na emocjach i poczuciu humoru telewidzów. Porównania palmy stojącej na rondzie de Gaulle’a w Warszawie do Afryki, pary bazarowych jeansów do oryginalnych Levis’ów czy starego samochodu terenowego do Jeepa, pokazuje różnicę pomiędzy jakością, a jej namiastką. W reklamie odnajdujemy zabawne nawiązania do minionej dekady – pod hasłem „prawie jak Zachód” widzimy sklep Pewexu, a zdezelowany motocykl to „prawie jak Suzuki”.
Odwołanie się do innych wiodących na rynku marek, zwiększa wyrazistość komunikatu: „Prawie jak – Marka. Prawie robi wielką różnicę”. Każdy cykl krótkich filmów kończy obraz piwa Żywiec opatrzonego znakiem ®, który zarezerwowany jest tylko dla produktów markowych.
W kampanii „Prawie jak” spoty telewizyjne będą wsparte działaniami BTL. Kampania emitowana będzie w stacjach – TVP, Polsat, Polsat Sport, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Discovery, National Geographic. Produkcja i realizacja spotów – Opusfilm. Za stronę kreatywną kampanii odpowiada agencja Just, za zakup i planowanie mediów – dom mediowy Zenithmedia.