Premium Brand 2007 – zbliża się wielkie wydarzenie dla „świata marketingu”

Zapytaliśmy PRESS-SERVICE Monitoring mediów jako jednego z Partnerów o ranking.

Wspieracie Państwo PremiumBrand już po raz drugi, dlaczego?

Wierzymy, że wartość marek jest największą wartością firm. Jej cenę określają natomiast konsumenci. Dlatego bardzo istotne jest poznanie ich opinii. Ranking PremiumBrand daje takie możliwości. Im więcej marek zgłosi się do badania tym będzie ono bardziej miarodajne.

Dlaczego akurat w tym konkursie jesteście Państwo Partnerem?

PremiumBrand nie jest jedynym takim obszarem, który wspieramy. Nasza firma pracuje dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich marek. Monitorując dla nich media opracowujemy specjalne raporty. W oparciu o nie specjaliści budują strategie komunikacji dla swoich firm i produktów. Dlatego właśnie wpieramy różne przedsięwzięcia, które służą tym samym celom. Ranking PremiumBrand, jako bardzo prestiżowe badanie jest jednym z nich.

Projekt PremiumBrand realizowany był w kilku etapach. Najpierw została opracowana lista marek do badania, które następnie było realizowane w kwietniu 2007r. Niebawem wszyscy poznamy jego wynik i dowiemy się, które marki zostały ocenione jako „marki o najwyższej reputacji”. Wyróżnienia przyznawane są w różnych kategoriach, ale ze wszystkich marek wybierane są jeszcze „najlepsze z najlepszych”. Dla pierwszych trzech z nich firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przygotowała specjalne nagrody niespodzianki, które zostaną wręczone podczas uroczystej Gali. Badania przeprowadziła firma TNS OBOP na podstawie metodologii przygotowanej, przez Dominikę Maison, uznany autorytet w dziedzinie badań marketingowych. Całość imprezy zamkną warsztaty zorganizowane następnego dnia. Poświęcone tematyce: Born to win – jak stworzyć markę, która wygra? oraz Jak odnieść sukces dzięki kreatywności?

„Świadomość marki i jej wizerunek racjonalny to tylko wierzchołek góry lodowej, która cała składa się na reputację marki” (Hannington, 2004). Zarządzanie całością reputacji marki (dobrym imieniem, renomą) staje się jednym z najważniejszych umiejętności kierownika marketingu. Polski rynek w wyniku naturalnej ewolucji znalazł się w punkcie, w którym sama świadomość marki, a nawet jej wizerunek nie przesądzają jeszcze o sukcesie marketingowym. Badania i obserwacje, prowadzone w bardziej rozwiniętych krajach pokazują, iż wskutek zaniedbania kwestii reputacji, nawet znane i silne marki mogą zostać wyparte z rynku. Ich miejsce zajmują natomiast brandy, które dzięki swemu „dobremu imieniu” właśnie wypracowały ogromny kapitał zaufania wśród konsumentów, zyskując jednocześnie jeden z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie marketingowym – lojalność konsumentów”. Więcej o reputacji i PremiumBrand można znaleźć na stronie http://www.premiumbrand.pl/