Premium Club do przejęcia?

W tle połączenia Banku BPH i Pekao S.A. coraz głośniej zadawane są pytania – jaka jest przyszłość kilku ciekawych produktów, którymi szczycił się Bank BPH. Czy fuzję przetrwa rachunek Seza@m MAX? Co stanie się z całym portfolio kart partnerskich? Kilka z nich już oficjalnie zniknęło ze sprzedaży, o kilku nic nie wiadomo. Co prawda nie ma co użalać się nad 50-250 klientami, ale już na taki Premium Club konkurenci mogą mieć chrapkę. A wciąż nie wiadomo, co będzie z udziałem BPH w tym programie.O Premium Club już na tych łamach pisaliśmy. Premium Club to wielopartnerski program organizowany wspólnie przez sieć stacji Statoil, restauracje Pizza Hut i KFC, sieć salonów EMPiK, Bank BPH, sklep interntowy Hoopla.pl oraz ostatnio Link4. To pierwszy tego rodzaju program, który zapewne w przyszłości, kiedy rozpowszechnią się na kredytówkach chipy, będzie codziennością. W tym jednak momencie, porównując go na przykład do programu BP, nie budzi wielkich zachwytów – przynajmniej jeśli spojrzy się z punktu widzenia klienta banku. Tak czy inaczej karty kredytowe Banku BPH są dość popularne. Zapewne nie aż tak, jak ma to miejsce w przypadku Citibanku i BP, ale znacznie bardziej niż Orlenu i PKO BP. Trudno zaś powiedzieć, jak to ma miejsce w przypadku Shella i Pekao S.A. A właśnie ten ostatni program lojalnościowy rodzi pytanie o przyszłość bankowego partnera w Premium Club. Było nie było – Statoil i Shell ze sobą mocno rywalizują. Czy któryś z partnerów nie będzie się obawiał, że rozwój jednego z programów, odbywa się kosztem drugiego i nie będzie chciał poszukać nowego banku? Chodzi często przecież o różnego rodzaju promocje, czy nagrody, o których lepiej, żeby konkurent za szybko nie wiedział. A przecież taki mało aktywny partnert, nikomu nie jest przecież potrzebny. Pozostanie przy dotychczasowym, czyli „mini-BPH” jest możliwe, aczkolwiek mało prawdopodobne. Samo Pekao S.A. nie należy do największych wystawców kart kredytowych. Ostatnie dobre wyniki zawdzięcza przede wszystkim kartom instant dodawanych do pożyczek. A zapewne na rynku znalazłoby się kilka banków, które lepiej by poprowadziły sprzedaż takich kart.

O przyszłości BPH w programie trudno w tym momencie mówić – chociaż zapewne już jakieś decyzje w Pekao S.A. zostały podjęte. Można natomiast coś powiedzieć o samym programie. A ten rozwija się, chociaż trudno powiedzieć, czy nie idzie w tym momencie na ilość, a nie jakość.

W ostatnim czasie dołączył Link4, jakiś czas temu internetowy sklep Hoopla.pl. Raczej bardzo mali gracze i pewnie dałoby się znaleźć lepszych. Program też jakoś tak przyklapł – można się było spodziewać czegoś więcej. Ostatni tradycyjny mailing do uczestników, w którym poinformowano o nowym partnerze, czyli Link4, zawierał… ofertę włoskich win i delikatesów „Bella Italia”. Oczywiście kupony (oszczędzisz nawet 75 złotych), gratis batonik, maszynka do kawy ekspresowej za 50% ceny, ogólnie jedno wielkie naciąganie, jak to zwykle bywa przy tego rodzaju katalogach. Po co, dlaczego i w jaki sposób się to znalazło w przesyłce kierowanej zapewne do kilkuset tysięcy uczestników, nie mamy bladego pojęcia. Być może dzięki temu w ogóle wysłano papierową wersję. Aczkolwiek tak nam przebiegła chytra myśl, że może jakiś Włoch lub firma z Włochami współpracująca zrobi na tym niezły biznes ;). Zaaaraz – Włoch? Co za przypadek! Czy to oznacza, że jednak Premium Club będzie w Pekao S.A.? ;)))