PremiumBrand 2007 – znamy Marki Wysokiej Reputacji!

PremiumBrand to innowacyjne badanie umożliwiające zdobycie rzetelnej i wszechstronnej wiedzy dotyczącej reputacji marki. Przypomnijmy, że ubiegłoroczna edycja badania, zakończona w czerwcu 2006 roku, objęła 73 marki konsumenckie (przebadane na próbie 1500 mieszkańców miast) i zakończyła się zwycięstwem marki E.WEDEL. Tegoroczne badanie objęło już mieszkańców całej Polski. To nie jedyna zmiana. Pierwsza edycja objęła tylko grupę konsumencką. Na podstawie wyników określono reputację marek w grupach konsumentów i społeczności. W tym roku, w wyniku rozszerzenia badania o grupę ekspertów-menadżerów oraz modyfikacji badanych wymiarów, reputacja polskich marek zbadana została dokładniej i pełniej, uwzględniając opinie o markach jako pracodawcach i partnerach biznesowych.

Marki, które uzyskały tytuł Marki Wysokiej Reputacji (w porządku alfabetycznym):

BANK MILLENIUM

BANK ZACHODNI WBK

BRAUN

CARLSBERG

CARREFOUR

CASTORAMA

CITROEN

COCA-COLA

COMMERCIAL UNION

DANONE

DISCOVERY CHANNEL

DOVE KOSMETYKI

DR.OETKER

E.WEDEL

EMPIK

ERA

EURO RTV AGD

FINLANDIA

GARNIER

GAZETA WYBORCZA

GENERAL ELECTRIC

HONDA

IBM

IKEA

ING BANK ŚLĄSKI

JACK DANIELS

KGHM

KNORR

KODAK

KREDYT BANK S.A.

KSIĄŻKA TELEFONICZNA TEL.

KUJAWSKI

L’OREAL PARIS

LOT

ŁOWICZ

mBANK

MEDIA MARKT

MEDICOVER

MONNARI

MULTIBANK (BRE BANK)

NEWSWEEK

NISSAN

NIVEA

NOKIA

OPEL

ORANGE

ORLEN

PANASONIC

PANORAMA FIRM

PEKAO S.A.

PEPPERMINT

PGNIG

PKO BANK POLSKI

PKT.PL

PLUS GSM

POCZTA POLSKA

POLMOS

POLSAT

PORTA DRZWI

PROCTER&GAMBLE

PZU

RADIO ZET

RMF FM

RZECZPOSPOLITA

SIMPLUS

SKODA

SONY

ŚNIEŻKA

TOYOTA

TUiR WARTA

TVN

TVP

TYSKIE GRONIE

UNILEVER-BESTFOODS

VICHY

VOLKSWAGEN

VOLVO

WINIARY

XEROX

ZELMER

ŻYWIEC

Badanie zrealizowano w kwietniu 2007 roku. Za metodologię badania i analizy, podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, odpowiadał zespół ekspertów z Domu Badawczego Maison, realizacją terenową zajął się instytut TNS OBOP.

Wśród kryteriów, które podlegały ocenie w tegorocznym badaniu marek konsumenckich w PremiumBrand znalazły się: zaufanie, referencje dawane marce, postrzeganie firmy jako pracodawcy, pamiętane medialne „wpadki”, wiedza na temat społecznego zaangażowania marki i jej reputacja jako partnera biznesowego (tylko wśród menadżerów). Wymiary, które posłużyły do konstrukcji wskaźnika oceny marek biznesowych odpowiadały wymiarom reputacji marek konsumenckich. Każda marka, która wzięła udział w badaniu konsumenckim, została przebadana na tych wymiarach na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej (N=1500). Dodatkowo przeprowadzono badanie w środowisku biznesowym – przepytanych zostało 200 menadżerów, wybranych z listy 2000 największych polskich przedsiębiorstw.

Oprócz marek konsumenckich, badanych na próbach reprezentatywnej ogólnopolskiej oraz na próbie menadżerów, w projekcie PremiumBrand 2007 przebadana została również reputacja marek biznesowych typu B-to-B. Ten moduł kierowany był do firm, które, działając na polskim rynku, nie są jednak szerzej znane konsumentom. Chodziło tu przede wszystkim o koncerny i korporacje (będące właścicielami różnych marek), agencje reklamowe itp. Respondentami zostało również 200 menadżerów z listy 2000 największych polskich firm, którzy poproszeni zostali o ocenę firm, biorących udział w badaniu, w kontekście relacji biznesowych.

Szczegółowe wyniki zostaną opublikowane 31 maja w trakcie gali wręczenia nagród Premium Brand 2007, która odbędzie się w hotelu Intercontinental w Warszawie. Uroczystość poprzedzi Konferencja PremiumBrand 2007 „Efektywne zarządzanie reputacją marki”, która odbędzie się tego samego dnia również w hotelu Intercontinental.