Zarys spotkania członków polskiego IAB z Dannym Meadows-Klue został wstępnie nakreślony na początku kwietnia b.r. w dniu oficjalnego wstąpienia IAB Polska do struktur IAB Europe. Według szefa europejskiego IAB wzmocnienie współpracy pomiędzy oddziałami przyniesie obu stronom wiele korzyści, a będą one coraz większe, ponieważ w najbliższych dniach Polska przystąpi do Unii Europejskiej. Partnerska kooperacja w ramach europejskich struktur IAB polega bowiem nie tylko na wymianie doświadczeń dotyczących popularyzacji Internetu jako medium reklamowego, ale też na wspólnym korzystaniu z wyników badań, opracowań metodologicznych i edukacyjnych. W konsekwencji nawiązania współpracy na nowej płaszczyźnie Polacy zostali zaproszeni do uczestnictwa w pracach tzw. grup roboczych. Zajmują się one zagadnieniami związanymi z badaniami, marketingiem oraz standaryzacją rynku internetowego.
Danny Meadows-Klue podkreślał podczas prezentacji, że wymiana doświadczeń i wiedzy pomiędzy oddziałami jest kluczowym czynnikiem realizacji celów przez IAB Europe.
Cieszę się, że nawiązaliśmy współpracę z europejskim oddziałem IAB. Wierzę, że szanse jakie się przed nami pojawiają i wiedza jaką będziemy mogli czerpać od doświadczonych Partnerów przyczynią się do rozwoju IAB Polska i naszego rynku. Jestem przekonany, że dotychczasowy dorobek badawczy polskiego rynku będzie doskonałym podłożem do stałej współpracy z poszczególnymi oddziałami IAB. – podkreśla Artur Zawadzki, Wiceprezes Zarządu IAB Polska (Departament Badań) – Szansą dla rozwoju polskiego rynku jest rosnące zainteresowanie rynkiem reklamy internetowej wśród firm międzynarodowych, które wkrótce rozpoczną kampanie reklamowe na większą skalę niż dotychczas. Zagraniczni inwestorzy dostrzegają stale rosnący potencjał polskiego rynku i pojawiające się za tym możliwości.
W trakcie prezentacji szef europejskiego IAB przedstawił sytuację rynku reklamy on-line w Europie i porównał ją z osiągnięciami i dynamiką pozostałych mediów (TV, Radio, Prasa). Podkreślił przy tym wiodącą rolę Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec w Europie, jeżeli chodzi o wartość wydatków na reklamę on-line w tych państwach.
W trakcie konferencji wielokrotnie zwracano uwagę na rolę stowarzyszenia w tworzeniu szans i możliwości dla wzrostu wartości sektora e-marketingu na rynkach europejskich, m. in. poprzez stosowanie sprawdzonych rozwiązań interaktywnych oraz pobudzanie rozwoju marketingu on-line. Dyskutowano również o aspektach ekonomicznych funkcjonowania IAB, w tym o pozyskiwaniu funduszy na działanie stowarzyszenia oraz o ogólnych zasadach towarzyszących funkcjonowaniu IAB Europe.
Na konferencji obecni byli wszyscy, którym popularyzacja wiedzy i sposobów wykorzystania Internetu otwiera nowe perspektywy rozwoju. I tak wśród gości znaleźli się przedstawiciele domów mediowych, agencji interaktywnych, brokerzy reklamy, a także wydawcy internetowi.
Przydatność wymiany doświadczeń między oddziałami nie pozostawia żadnych wątpliwości wśród uczestników konferencji. Z tego powodu jeszcze na ten rok planowane są spotkania z przedstawicielami rynków, gdzie wartość rynku reklamy on-line warta jest kilkukrotnie większa od polskiego. Wierzymy, że kolejne konferencje i spotkania będą równie cenne jak ostatnia.