Prezes Piotr M. Śliwicki i STU Ergo Hestia SA – najlepsi w 15-leciu

Nagrodzono też firmy: Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, PKO SA, PKO BP, Europejski Fundusz Leasingowy, Opel Polska, Fiat Auto Poland i Atlas.

Głosowanie zakończyło się ostatniego dnia września. Czytelnicy „Gazety Prawnej” mogli oddawać swoje głosy za pomocą specjalnych kuponów zamieszczanych w kolejnych wydaniach pisma, a internauci – poprzez wypełnienie stosownego formularza na stronie internetowej gazety.

W czwartek, 21 października br. w warszawskim hotelu Westin odbyła się uroczysta gala, podczas której ogłoszono wyniki ankiety i wręczono nagrody. Uhonorowano w ten sposób osoby i firmy, które wywarły największy wpływ na naszą gospodarkę i odniosły największy sukces w minionych piętnastu latach – od rozpoczęcia transformacji gospodarczej w Polsce do dzisiaj.

Podobne nagrody przyznała tydzień temu, z okazji Forum Kapitałowo-Finansowego „Twoje Pieniądze”, kapituła obradująca pod przewodnictwem prof. Witolda Orłowskiego – szefa zespołu doradców Prezydenta RP. Wyróżniono trzy firmy, które “powstały w ostatnim 15-leciu, osiągnęły w tym czasie silną pozycję rynkową, a sukces zawdzięczają sprawnemu zarządzaniu”. Są to: BRE Bank oraz – podobnie jak w głosowaniu czytelników „Gazety Prawnej” – Europejski Fundusz Leasingowy i Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA.

Rok ubiegły Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA zamknęło łącznym przypisem składki brutto w kwocie ponad 938 mln złotych, co oznacza wzrost wartości zebranych składek o 13 proc. W pierwszym półroczu 2004 roku STU Ergo Hestia odnotowała łączny przypis składki brutto w wysokości ponad 526 mln złotych i umocniła się na trzecim miejscu spośród wszystkich polskich ubezpieczycieli majątkowych. W połowie października br. Prezes Piotr M. Śliwicki obchodził 13-lecie swojej pracy na stanowisku prezesa zarządu Ergo Hestii.

Ostatnie dwa lata stanowiły w Ergo Hestii okres poważnych inwestycji projakościowych. Zaowocowały one utworzeniem unikatowego w skali kraju systemu obsługi posprzedażowej, w którym miejsce struktury o dużym stopniu rozproszenia zajął o wiele bardziej efektywny system scentralizowany. Niedawno też wprowadzono do sprzedaży nową linię produktową dla klientów indywidualnych.